نجات یک قاتل از چوبه دار پس از ۵ سال انتظار

  • حوادث
  • پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷
    کد خبر :453256

رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با تلاش و کوشش و وساطت خود توانستند پس از ۵ سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

محمدیار ممبینی، رئیس دادگستری و شورای حل اختلاف دزفول با اعلام این خبر گفت: سال ۱۳۹۲ نزاعی بین دو خانواده در شهرک نهصت از بخش چغامیش این شهرستان رخ داد که در این درگیری فردی با اسلحه شکاری فرد دیگری را به قتل می‌رساند و متاسفانه این قتل باعث ایجاد اختلاف و کشمکش شدیدی بین این دو خانواده می‌شود.

وی افزود: از همان ابتدای درگیری اعضای شورای حل اختلاف دزفول با پیگیرهای مجدانه و تلاش‌های مستمر خود توانستند پس از ۵ سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

ممبینی ضمن تقدیر از خانواده مقتول بخاطر گذشت و صرف نظر از اجرای حکم قصاص قاتل و تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمر اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان برای ایجاد صلح و سازش بین این دو خانواده اظهار کرد: اولیای دم با حضور در شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز با اعلام رضایت و عفو و بخشش قاتل، این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس دادگستری دزفول با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان در پیشگیری و کاهش جرم و همچنین توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه اذعان کرد: برای پیشگیری و کاهش جرم و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش باید از ظرفیت نخبگان و بزرگان استفاده کرد و این کار می‌تواند در توسعه و ایجاد آرامش در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید