راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در شهرهایی با بیش از 120 هزار نفر جمعیت

    کد خبر :453232

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در سال آینده بنا داریم در شهرهای بالای 120 هزار نفر جمعیت نسبت به تشکیل تیم‌های واکنش سریع اقدام کنیم.

شاهین فتحی در دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در بحث مقابله با حوادث، وضعیت دانش و اطلاعات مردم برای مقابله با حوادث و آمادگی دستگاه‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: مردم در فرآیند مدیریت بحران نقش اساسی در پیشگیری، آمادگی، پاسخ و مراحل بازسازی و بازتوانی دارند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه توجه به نقش مردم و بحران‌ها در وضعیت کنونی دنیا بسیار مهم و اساسی است، تصریح کرد: باید به عنوان کشور پرحادثه به این امر توجه کنیم، زیرا تحقیقاتی که صورت گرفته است نشان داده مردم آمادگی لازم را برای بحران‌ها ندارند.

فتحی گفت: آمار متفاوتی ارائه می‌شود که ایران جزو 10 کشور دنیا در حوادث است که یکی از دستگاه‌های متولی، جمعیت هلال‌احمر بوده که وظایفی در این راستا دارد و باید با هماهنگی سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به این مهم توجه کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: آنچه امروزه مهم بوده این است که خوشبختانه وضعیت خطرپذیری کشور روز به روز در حال بهبود بوده و این امر نشان از شناخت خطرها در کشور دارد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌ها مدیرعامل و شعبه دارد که در حال حاضر 599 پایگاه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به صورت آماده‌باش در حال پاسخگویی به حوادث هستند، همچنین 32 مرکز کنترل هماهنگی عملیات، کار رصد، پایش و هماهنگی برای عملیات منطقه‌ای، محلی و ملی را در دستور کار قرار داده‌اند.

فتحی ادامه داد: از دو سال گذشته تیم‌های واکنش سریع در استان‌های کشور تشکیل شده و تمامی استان‌ها تیم‌های واکنش سریع دارند که این تیم‌ها آماده‌ترین تیم‌ برای ورود به صحنه‌های عملیاتی هستند.

وی گفت: در سال آینده بنا داریم در شهرهای بالای 120 هزار نفر جمعیت اقدام به تشکیل تیم‌های واکنش سریع کنیم.

به گزارش ایسنا، فتحی بیان کرد: خوشبختانه امسال توانستیم بخشی از آموزش‌ها را در 70 شهرستان بالای 120 هزار نفر جمعیت ارائه دهیم، امید است سال آینده بتوان 117 شهرستانی که بالای 120 هزار نفر جمعیت دارند را به تیم‌های واکنش سریع مجهز کنیم که بتوانند با سرعت و دقت بیشتری و در زمان کمتر در حوادث حضور یابند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در وضعیت فعلی با توجه به زلزله‌ها و سیل‌های اخیر که در کشور رخ داده است نشان می‌دهد تیم‌های واکنش سریع می‌توانند با سرعت و توانمندی بالا در حوادث حضور داشته باشند و کمک‌های لازم را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه سگ‌های زنده‌یاب در حوادث سیل و زلزله نقش اساسی را دارند، گفت: مرکز آموزش سگ‌های زنده‌یاب در کشور وجود دارد که در حال حاضر 80 سگ به همراه مربی در سطح کشور در پایگاه های مختلف امدادی مستقر هستند و توانمندی مربیان سگ‌های زنده‌یاب به گونه‌ای است که قادر به آموزش سایر کشورها نیز هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید