سرمایه گذاری هیوندای در اندونزی برای ساخت ماشین الکتریکی

  • خودرو
  • پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱
    کد خبر :453208

کمپانی خودروسازی هیوندای به عنوان بخشی از سرمایه گذاری 880 میلیون دلاری خود در اندونزی، یک کارخانه جدید تولید اتومبیل الکتریکی راه اندازی می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، کمپانی خودروسازی هیوندای به عنوان بخشی از سرمایه گذاری بزرگ 880 میلیون دلاری خود در کشور اندونزی تصمیم به راه اندازی یک کارخانه تولید وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان شروع کار دارد و به گفته معاون وزیر صنعت کشور اندونزی، کارخانه جدید هیوندای به طور سالیانه ظرفیت تولید 250 هزار اتومبیل را خواهد داشت. این درحالیست که هیوندای از ماه ژانویه تا ماه اکتبر امسال موفق به فروش تنها 1372 دستگاه اتومبیل در اندونزی شده است، اما تویوتا در همین مدت زمان موفق به فروش 463 هزار و 565 دستگاه شده است.

معاون وزیر صنعت کشور اندونزی اعلام کرد که برنامه ریزی فعلی ما و شرکت خودروسازی هیوندای بر روی فروش 47 درصد از وسایل نقلیه الکتریکی در بازار کشور اندونزی خواهد بود و همچنین 53 درصد تولیدات این کارخانه به سایر بازارهای خارجی بویژه کشورهای جنوب شرق آسیا و استرالیا صادر خواهد شد، بویژه اینکه کارخانه جدید هیوندای در کشور اندونزی می تواند وابستگی هیوندای به بازار کشور چین را کاهش دهد که در پی تنش دیپلماتیک میان کره جنوبی و کشور چین تحت تاثیر قرار گرفته است.

یکی از عواملی که باعث شده شرکت خودروسازی هیوندای در کشور اندونزی و راه اندازی یک کارخانه تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی سرمایه گذاری کند، ذخایر بسیار خوب و سنگین نیکل لاتریت خواهد بود که یک عنصر کلیدی برای تولید باتری های “لیتیوم یونی” وسایل نقلیه الکتریکی به شمار می آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید