ثبت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در مازندران در تعطیلات عید فطر

    کد خبر :45315

سردار سیدمحمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید فطر و گرامیداشت هفته قوه قضائیه به تشریح اقدامات و عملکرد پلیس در طرح تابستانه و طرح سالم‌سازی دریا و تفرجگاه‌ها پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، وی گفت: این استان به علت برخورداری از مواهب الهی کوه، دریا و جنگل، توریستی بودن و دارا بودن آب و هوای مناسب در همه فصول سال شاهد حضور مسافران و در ایام تابستان با خیل عظیم مسافران از اقصی نقاط کشور مواجه است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در ایام تابستان سال گذشته بیش از 127 میلیون تردد به ثبت رسیده است، تصریح کرد: برابر آمار مراکز رسمی بیش از 25 میلیون شب اقامت نیز طی این مدت در استان به ثبت رسیده است.

این مسؤول با اشاره به پیش‌بینی 10 درصدی افزایش سفرهای تابستانی در سال جاری، افزود: طرح تابستانه پلیس با هدف برقراری نظم، امنیت و آرامش در سواحل دریا، تفرجگاه‌ها، محورهای مواصلاتی و معابر درون‌شهری به مرحله اجرا درآمد.

میرفیضی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر و ورود چشمگیر مسافران از اقصی نقاط کشور به داخل استان از ثبت 6 میلیون و 200 هزار تردد و ثبت ورود 345 هزار دستگاه خودرو به استان طی این مدت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در 64 نقطه بیش از 100 طرح سالم‌سازی دریا راه‌اندازی شد، افزود: 120 شهرک ساحلی و 109 تفرجگاه نیز در این ایام فعال بوده که نیروی انتظامی با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حوزه نظم و امنیت ارائه خدمات می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه 358 نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا شناسایی شده به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا برای استفاده از دریا به مناطق تعیین شده و طرح سالم‌سازی دریا مراجعه کنند.

این مسؤول از به کارگیری بیش از 2 هزار و 500 نیرو در راستای برقراری نظم و امنیت در طرح تابستانه در سطح استان خبر داد و افزود: مردم مهم‌ترین نقش را در تولید امنیت دارند و باید با رعایت هنجارها و قوانین و مقررات، پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

میرفیضی با اشاره به وقوع برخی جرایم از جمله سرقت با توجه به حجم بالای مسافران در سواحل دریا و تفرجگاه‌ها، افزود: بیشتر سرقت‌ها از سوی مجرمان غیربومی صورت می‌گیرد که در این خصوص 37 درصد باندهای سرقت که در سال گذشته شناسایی و متلاشی شدند، غیربومی بوده‌اند.

وی به مسافران و شهروندان توصیه کرد: با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس و مراقبت از اموال خود از بروز جرم پیشگیری کنند و پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اقدامات پلیس در راستای استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس از اقتدار نرم پلیس در راستای حفظ و برقراری نظم و امنیت خبر داد و گفت: پلیس مقتدر با رویکرد جامعه محوری به دنبال حل مسائل و مشکلات امنیتی و اجتماعی با راهکارهای اجتماعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید