مبارک و مرسی برای اولین بار رو در روی هم قرار می‌گیرند

    کد خبر :452791

رسانه‌های عربی گزارش دادند مصر برای اولین بار در تاریخ خود شاهد قرار گرفتن دو رئیس جمهور سابق در دادگاه مقابل همدیگر است.

حسنی مبارک به مرکز پلیس طره خواهد رفت تا در پرونده موسوم به «تجاوز و یورش به مرزهای شرقی» علیه محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر شاهد دهد. محمد مرسی بار دیگر به سبب این پرونده محاکمه می‌شود.

بر اساس گزارش النشره،‌علاوه بر مرسی، برخی رهبران و اعضای جنبش اخوان المسلمین هم در دادگاه حاضر می‌شود. به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ مصر، روسای جمهور سابق در دادگاه با هم رو در رو می‌شوند.

حوادث موسوم به «تجاوز و یورش به مرزهای شرقی» مربوط به سال 2011 میلادی در جریان انقلاب ژانویه و در پی حمله به زندان وادی النطرون و تاسیسات امنیتی رخ داد.

به گزارش تسنیم ،بر اساس این گزارش، دادگاه استیناف مصر، نوامبر سال 2016 میلادی بود که احکام مربوط به اعدام و حبس ابد محمد مرسی و رهبران اخوان المسلمین را باطل اعلام کرده و امروز بار دیگر این پرونده بررسی می‌شود.

دادگاه کیفری قاهره در سال 2015 میلادی، حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور منتخب پس از انقلاب ژانویه علیه مبارک و نیز محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و چند عضو دیگر این جنبش را صادر کرده بود. دادستان کل مصر، مرسی و برخی دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به آنچه تجاوز و یورش به مرزهای شرقی کشور و تاسیسات امنیتی و قتل افسران پلیس در اوایل انقلاب ژانویه 2011 عنوان کرده، متهم کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید