سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری اروپایی ها برای تولید تراشه و حسگر

    کد خبر :452673

اتحادیه اروپا که در رقابت با آمریکا و کشورهای شرق آسیا در زمینه تولید محصولات میکروالکترونیک عقب افتاده قصد دارد با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری این عقب افتادگی را جبران کند.

به همین منظور طرحی توسط فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس پیشنهاد شده تا با اجرای آن سرمایه گذاری در حوزه میکروالکترونیک در این قاره تقویت شود.

قرار است ۲۹ شرکت فناوری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور اجرای طرح یادشده همکاری کنند که از جمله آنها می توان به بوش، اینفینئون، اس تی میکروالکترونیکس، اوسرام، کارل زایس، گلوبال فاندریز و موراتا اشاره کرد.

اتحادیه اروپا امیدوار است با جلب همکاری و همراهی بخش خصوصی بتواند ۶ میلیارد دلار اضافی را به پیشبرد طرح مذکور اختصاص دهد. بر اساس برنامه ریزی های یادشده اجرای این طرح باید تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.

تولید تراشه ها و حسگرهای پیشرفته در دنیای امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا تمامی گوشی ها، رایانه ها، خودروها و دیگر وسایل برقی از آنها استفاده می کنند و با از راه رسیدن اینترنت اشیا تقریبا تمامی وسایل برقی به حسگرها و تراشه های مختلف مجهز می شوند.

به گزارش مهر ،در قالب این طرح به خصوص برای تولید تراشه های کم مصرف، نیمه هادی های مورد استفاده در صنعت برق، حسگرهای هوشمند، تجهیزات اپتیکال پیشرفته و غیره تلاش خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید