گزارشی تکان دهنده از نا امنی های سایبری

    کد خبر :452494

بر اساس یک گزارش جدید که اخیرا توسط ایندیپندنت منتشر شده است، امنیت سایبری کاربران بریتانیایی به شدت در خطر است تا جایی که اطلاعات شخصی شهروندان بریتانیایی گاهی تنها در ازای 10 پوند معامله می شود.

به گزارش انتخاب، کارشناسان سایبری اغلب هشدار می دهند که شهروندان نباید اطلاعات شخصي خود را در هر وبسایتی قرار دهند. اکنون مشخص شده که برخی سایت های تاریک، با فعالیت های سیاه، اطلاعات کاربران را با رقمهایی نه چندان بالا خریداری می کنند. درواقع هکرها تمام اطلاعات لازم براي انجام کلاهبرداری و سرقت هويت آنلاین را به فروش می رسانند.

این روزها با چند کلیک نه چندان دشوار می توان به سایت های محبوب و پرطرفدار سیاهی رسید که یک بسته کامل شناسه؛ معمولا شامل نام فرد، آدرس، گذرواژه آنلاین، اطلاعات بانکی و دیگر اطلاعات شناسایی برای فروش گذاشته اند.

محققان امنیتی معتقدند که فروش غیرقانونی چنین اطلاعاتی به یک معضل دائمی تبدیل شده است و در سال 2018 صدها میلیون اطلاعات شهروندان از طریق نقض در شرکت هایی از جمله بریتیش ایرویز، هتل های ماریوت و فیسبوک به یغما رفت.

اطلاعات سرقت شده به وب سایتهای تاریک ارسال می شود که یک بخش پنهان از اینترنت است و جایی مناسب برای داد و ستدهای سارقان سایبری و خلافکاران این حوزه محسوب می شود.

سیمون میگلو، تحلیلگر وب تاریک می گوید : “این اطلاعات به تنهایی می تواند برای باز کردن خطوط اعتباری مهم مانند کارت های اعتباری و وام هایی که پس از آن جنایتکاران اینترنتی تخلیه شان می کنند استفاده شود. توجه به احتمال سود از استفاده از این اطلاعات، طیف قیمت گذاری روی اطلاعات سرقتی متفاوت است.

درواقع قیمت داده های شخصی می تواند به طور قابل توجهی از فروشنده تا فروشنده متفاوت باشد، اما معمولا ارزشمندترین اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و سایر خدمات مالی مانند اعتبار ورود به سیستم پی پال است. اما به گفته یکی از محققان وب سایتهای تاریک، بر اساس هویت فرد، گاهی حتی یک عکس شخصی می تواند قیمتی خیره کننده داشته باشد.

امیلی ویلسون، محقق شرکت آزمایشگاهی Terbium که در حوزه نظارت بر وب سایتهای تاریک، فعالیت می کند می گوید: “صحبت کردن در مورد قیمت گذاری دسوار است. گاهی اطلاعاتی مهم با قیمتهایی نازل به فروش می رسند. ما باید در مورد سهولت دسترسی کلاهبرداران در بهره برداری از این داده ها صحبت کنیم و در مورد اینکه چگونه مردم به هیچ وجه نمی دانند که چه میزان از داده هایشان به خطر افتاده است، دقیقا به این دلیل است که تلاش برای شناسایی کلاهبرداران اینترنتی نیز دشوار است.”

به نظر می رسد تنها کلید نجات از این شرایط این است که رفتار آنلاین شما معقول باشد، خطر را با احتیاط شخصی و سایبری کاهش دهید و زمانی که احساس می کنید اطلاعاتتان در خطر است فورا اقداماتی را برای کنترل شرایط انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید