درخواست تخصیص ۳ میلیارد دلار برای ایمن سازی۱۶۰هزار کلاس ناایمن

    کد خبر :452351

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربا اشاره به وجود ۱۶۰ هزار کلاس درس ناایمن در سطح کشور خواستار تخصیص بودجه سه میلیارد دلاری تصویب شده در قالب برنامه ششم توسعه برای ایمن سازی مدارس شد.

مهراله رخشانی مهر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود ۱۰۷ هزار مدرسه با ۵۳۰ هزار کلاس درس در کشور داریم اظهار کرد: از این میزان، ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی‌اند که به تفکیک می‌توان گفت ۱۸ درصد مدارس باید مقاوم سازی و ۱۲ درصد تخریب و بازسازی شوند.

وی افزود: به عبارت دیگر ۳۲ هزار مدرسه مشتمل بر ۱۶۰ هزار کلاس درس در سطح کشور ناایمن بوده و باید مقاوم سازی یا بازسازی شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حجم نیازها بسیار بالاست اما اعتبارات فعلی دولتی و بودجه‌های سنواتی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازها نیست گفت: در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مصوب شده است که سه میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس ایمن تعلق بگیرد که تا کنون و با گذشت نزدیک به دو سال از تصویب قانون برنامه ششم محقق نشده است.

رخشانی مهر ادامه داد: همه تلاش مدیران ارشد سازمان در جذب این بودجه است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۲ نسبت مدارس ایمن به ناایمن برعکس بود؛ ۳۰ درصد مدارس ایمن و 70 درصد ناایمن بودند گفت: در آن زمان عزم جهادی صورت گرفت؛ چهار میلیارد دلار اعتبار تصویب و اختصاص یافت و طرح تخریب و بازسازی مدارس به صورت گسترده کلید خورد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: اکنون برای ایمن سازی ۳۰ درصد باقی مانده مدارس نیز به بودجه سه میلیارد دلاری نیاز داریم و اگر تامین شود، بخش عمده مدارس ما بازسازی و مقاوم سازی خواهند شد. ما دانش و تخصص مقاوم سازی مدارس را داریم و جزو مجموعه‌های برتر در سطح کشور در این زمینه محسوب می‌شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید