انتقاد مجری سابق تلویزیون از مجریان صدا و سیما

    کد خبر :452259

فرزاد جمشیدی، مجری تلویزیون در یادداشتی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما از او پرسید که چقدر از بودجه این سازمان صرف آموزش نیروی انسانی و به ویژه مجریان می‌شود؟

فرزاد جمشیدی، مجری تلویزیون، در پیامی انتقادی به رییس صدا و سیما، از کیفیت پایین اجراهای تلویزیونی انتقاد کرد.

متن این نامه که در اینستاگرام جمشیدی منتشر شده، به شرح زیر است:

«جناب دکتر علی عسکری

بودجه سال ۱۳۹۸ صدا و سیما همین روزها و ماه‌ها در مراحل اعلام‌ و سپس تصویب قرار می‌گیرد. می‌توانم‌ بپرسم چقدر از این بودجه برای بخش اداری و منابع انسانی، چقدر برای تولید برنامه و چه میزان برای آموزش کارکنان و همکاران سازمان مصرف می‌شود؟

جناب دکتر علی عسکری
٪۴۸ از فضا و فرصت رسانه ملی در اختیار گویندگان و مجریان است. می‌شود بفرمایید چقدر برای آموزش این همکاران شما بودجه، وقت، تخصص و حرفه‌ای‌گری منظور می‌شود؟

جناب دکتر علی عسکری

مجریان سیما فقط از ۲۲۰ کلمه غالب در صحبت‌های خود استفاده می‌کنند. اغلب برنامه‌های سیما برآورد نویسندگی (یا حتی سردبیری) دارند اما از متن و محتوا در برنامه‌های مُجری محور، خبری نیست!

اداره کل آموزش سازمان برای مجریان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند اما: این دوره‌ها ((غالبا)) برای کارکنان رسمی است و کمتر مجریان برنامه‌ای.

دوره‌های آموزشی با توجه به نوع تخصص، ژانر اجرا، حیطه فعالیت، طبقه‌بندی و پیشرفته سازی نمی‌شود.

هیچ تهیه کننده‌ای خود را موظف نمی‌داند که حتما از مجریان و گویندگانی که از اداره‌کل آموزش سازمان، گواهینامه گذراندن دوره داشته باشند، استفاده کند.

جناب دکتر علی عسکری

زمین آموزش برای مجریان و گویندگان سازمان، مزرعه‌ای بسیار کم‌حاصل است. این‌ها قرار است سخنوران عالی جایگاه ِ صدا و سیما و نمایندگان فضیلت‌های فرهنگ‌ و هنر ایران ما باشند که با شوربختی باید گفت مال ِ این حرف‌ها نیستند.

جناب دکتر علی عسکری

بیرون صدا و سیما اقیانوسی از استعداد، موج می‌زند. اجازه بدهید و سیستمی تعریف کنید، ما به عنوان دلسوزان رسانه ملی، گوینده و مجری آموزش داده و به صدا و سیما معرفی کنیم. بودجه هم نمی‌خواهیم. صلوات بفرستید کافی است!!!

با احترام و همراه با بوی دلسوختگی»

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید