آیا قیمت مرغ ارزان می‌شود؟

    کد خبر :452039

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان گوشت مرغی می‌گوید: قیمت هر کیلو مرغ از 11 هزار و 500 تا 13 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. با وعده‌هایی که مسئولان به مرغداران ارائه کرده‌اند، قیمت مرغ در آینده ارزان خواهد شد.

به گزارش بازتاب، افزایش قیمت تمام‌شده مواد اولیه باعث شد تا قیمت مرغ در بازار به طور چشم‌گیری گران شود. فعالان بازار معتقدند که یکی از دلایل گرانی قیمت این کالای اساسی به افزایش قیمت هزینه حمل‌ونقل و همچنین اعتصاب کامیون‌داران باز می‌گردد. آنها معتقدند که در شرایط فعلی قیمت مرغ به نرخ واقعی خود نزدیک شده است.

در همین حال رئیس هیات‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان گوشت مرغی درباره علت افزایش قیمت مرغ به تجارت‌نیوز گفت: یکی از دلایل گرانی قیمت مرغ به افزایش قیمت تمام‌شده عوامل تولید باز می‌گردد.  از ابتدای سال 97 تاکنون هزینه حمل کالا 5/2 و هزینه کشتارگاه 5/1 برابر گران شده است. این عوامل دست‌به‌دست داده تا قیمت مرغ در بازار گران شود.

محمد یوسفی افزود: نخستین گرانی قیمت مرغ از اعتصاب کامیون‌داران شروع شد. عدم ارسال مواد اولیه باعث شد تا مرغداران برنج کیلویی 12 هزار تومان را برای زنده ماندن مرغ‌ها تهیه کنند. افزایش قیمت دلار از 3 هزار و 400 به 4 هزار و 200 تومان نیز دیگر عواملی است که هزینه مرغداران را گران کرده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر با وعده‌هایی که مسئولان به مرغداران ارائه دادند قیمت مرغ در حال تعدیل شدن است. قیمت هر کیلو مرغ از 11 هزار و 500 تا 13 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. از دیشب تا امروز هم قیمت مرغ 200 تومان کاهش یافت. شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرده که در حال توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 8 هزار و 900 تومان است.

حالا در این بازه زمانی یکی از نگرانی‌های مردم کاهش قیمت مرغ در بازار است. باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان به وعده‌های خود درباره کاهش قیمت مرغ عمل خواهند کرد یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید