عسکری: مشاوران توانمندی دارم، تغییرات در ملی پوشان قابل مشاهده است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
    کد خبر :451519

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: در حوزه مدیریت منابع انسانی و استراتژیک، اخلاق و فرهنگ، فنی، روحی و روانی، رسانه، بنده مشاورین بسیار توانمندی را کنارم دارم که بسیار دقیق و حساب شده تک تک مسایل و موضوعات را با هم فکری و حوصله مورد تبادل نظر کارشناسی قرار می‌دهیم.

فریبرز عسکری در پاسخ به این سوال که گویا شما روی گذشته با حضور در خانه تکواندو رقابت‌های تکواندوکاران حاضر در لیگ برتر را از نزدیک تماشا کردید نظر شما درمورد رقابت‌های تکواندوکاران حاضر در لیگ برتر چیست، گفت: بله من روز گذشته برای تماشای مسابقات لیگ برتر تکواندو در سالن حضور داشتم و رقابت همه تکواندوکاران حاضر در این مسابقات را از نزدیک دیدم. بازی‌های خوب و حساسی را شاهد بودیم، همه تیم‌ها برای رسیدن به جام قهرمانی در تلاش هستند. ضمن اینکه باید اینطور بگویم رقابت‌های هفته گذشته و روز گذشته (دوشنبه) با یکدیگر تفاوت داشت. رقابت‌های دیروز تحت تاثیر مسابقات انتخابی آزاد قهرمانی کشور قرار داشت و شاهد بودیم یک مقدار رقابت تکواندوکاران روز گذشته کمتر بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که تکواندوکاران حاضر در لیگ برتر با استرس مبارزه کردند تا دچار مصدومیت نشوند و فرصت حضور در اردوهای تیم ملی را از دست ندهند،‌گفت: قطعا با این موضوع موافق هستم و صد البته که این طبیعی است چون بچه‌ها نمی‌خواستند پیش از انتخابی قهرمانی کشور ریسک کنند و مصدوم شوند. به هر حال ما مسابقات مهمی را پیش رو داریم و از دوازدهم دی تا پانزدهم دی ماه همه تکواندوکاران مدعی می‌توانند در قهرمانی کشور و ورود به اردوهای تیم ملی شرکت کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که شرایط ورود به اردوهای تیم ملی به چه صورت است،‌گفت: نفرات اول و دوم به صورت مستقیم راهی تیم ملی خواهند شد و نفرات سوم و چهارم به انتخاب کادر فنی به اردوها دعوت خواهند شد. ما پس از پایان این مسابقات یک برنامه پانزده روزه هوازی به نفرات خواهیم داد تا یکم بهمن ماه با آمادگی کامل وارد اردوهای تیم ملی شوند.

عسکری در پاسخ به این سوال که تکواندو تا پایان سال 97 هیچ رقابت بین‌المللی پیش رو نخواهد داشت چه برنامه‌ای برای حفظ آمادگی ملی‌پوشان در نظر دارید گفت: بله ما تا پایان سال جاری هیچ اعزام به مسابقات برون مرزی نخواهیم داشت اما از ششم تا دوازدهم اسفند ماه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی را پیش رو داریم. مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا هر کدام 10 امتیاز دارند و مسابقات فدراسیون جهانی 20 امتیاز دارد. این فرصت خوبی است که بچه‌ها 40 امتیاز کسب کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که نظر شما درمورد نتایجی که سجاد مردانی و آرمین هادی‌پور در مسابقات گرنداسلم چین کسب کردند چیست، گفت: عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند این دو تکواندوکار نشان دادند که از لحاظ بدنی خیلی روی آنها خوب کار شده بود که توانستند 5 راند مسابقه خوبی را از خود به نمایش بگذارند. هادی‌پور و مردانی نشان دادند حرکت آنها رو به جلو است. این اتفاق خوبی برای تکواندو است و دیگر ملی‌پوشان باید الگوبرداری کنند. این اتفاق نشان داد ما در سال 2019 سال بسیار خوبی برای تیم‌ ملی تکواندو خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ملی‌پوشان از نفرات گرندپری بودند چرا شما به عنوان سرمربی همراه این دو نفر به چین اعزام نشدید، گفت: این که به هر حال همه ما در خدمت تیم ملی تکواندو هستیم و این نظر ریاست فدراسیون تکواندو بود.

عسکری در پاسخ به این سوال که شما 9 ماه با تیم ملی کار کرده‌اید و این نفرات از شرایط بحرانی که داشتند با تلاش شما از آن شرایط خارج شدند و زیر نظر شما تمرین می‌کنند اما در این رقابت‌ها چه دلیلی داشت که خلیفه به عنوان مربی کنار این دو نفر به مسابقات اعزام شد و آیا پاداشی که شاگردان شما گرفته‌اند شما هم در این پاداش سهیم خواهید بود یا خیر گفت: ما به این چیزها فکر نمی‌کنیم قطعا ریاست فدراسیون تکواندو برای همه این اتفاقات برنامه داشته است.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا با گزینه جدی به عنوان دستیار در تیم ملی به توافق رسیده‌اید یا خیر، اظهار داشت: در بعد انتخاب مربی و اضافه شدن به تیم ملی در جهت تسریع امورات پیش رو، چندین گزینه مختلف را با کمک مشاورین، بالغ 45 روز طی چندین مرحله جلسه مورد ارزیابی و آنالیز قرار داده ایم که به لحاظ حساسیت مسابقات قهرمانی جهان بدنبال فردی بوده ایم که در ابعاد مد نظر گرفته شده، بتواند منویات ما را تامین کند. مهمترین عوامل و کاراکترهایی که برای انتخاب مربی لحاظ شده، سابقه قهرمانی در سطوح بین المللی، سوابق تجربی مربیگری چه در داخل ایران و چه در سطح بین المللی، اخلاق مداری، اعتقاد و انضباط و همچنین بعد روحی و روانی فرد مورد نظر در تقابل با برخورد و ارتباط گیری با ملی پوشان و مسلط بودن در شرایط سخت مسابقات از جمله پارامترهای انتخاب بوده است. قطعا گزینه نهایی طی چند روز آینده پس از نهایی شدن توافق از طریق خبرگزاری ها اعلام می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: از بدو ورود بنده بعنوان سرمربی سه هدف خیلی مهم را مد نظر قرار داده ‌ام و به یاری خداوند متعال استارت کار زده شده است، احیا ملی پوشان که دارای رنکینگ بوده‌ا‌ند، شناسایی افراد مستعد و جوان در کنار نفرات اصلی و همراهی یک تیم کارشناسی توانمند در حوزه های دیده شده که این فرایند مرهون یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق و جامع است که تمام عوامل و پارامترها خیلی اصولی دیده شده است. بنده در حوزه در نظر گرفته شده، از مشاورین بسیار توانمند بهره مند هستم که تا بحال بنا به دلایلی این موضوع را بازگو نکرده‌ا‌م چون هدف تدوین برنامه ریزی صحیح و اجرا آن برنامه ها بوده است.

سرمربی تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در حوزه مدیریت منابع انسانی و استراتژیک، در حوزه اخلاق و فرهنگ، در حوزه فنی، در حوزه روحی و روانی، در حوزه رسانه، بنده مشاورین بسیار توانمندی در کنار خودم دارم که بسیار دقیق و حساب شده تک تک مسایل و موضوعات را با هم فکری و حوصله مورد تبادل نظر کارشناسی قرار می‌دهیم و در نهایت به یک خروجی و محصول جلسات متعدد میرسیم، این تیم غریب به 9 ماه در کنار من بوده و در در حال فعالیت مستمر هستند که روند بهبود و ارتقاء ملی پوشان بصورت گام به گام در مسابقات قابل مشهود است، چون هدف گذاری ما جهت کسب نتیجه مثبت در مسابقات خواهد بود، این تیم کارشناسی به اتفاق مرحله به مرحله با تدوین و اجرا برنامه مختص به هر مسابقه، محورها را مشخص و بخش‌ها بر اساس حوزه های تعیین شده وظایف خود را دنبال می‌نمایند، در اردو به دنبال یک اصل بوده ایم، ایجاد یک فضای رقابتی بسیار سرسختانه در کنار رفاقت و صمیمیت، هر کسی در این چهارچوب بدرستی حرکت نماید قطعا در میزان تلاش و کوشش خود مسیر را بدرستی دنبال می‌نماید که تغییرات در اکثر ملی پوشان قابل مشاهده است.

به گزارش فارس ،عسکری در پایان صحبت‌های خود از هدف نهایی کادر فنی و مشاوران خود گفت: هدف نهایی ما رسیدن به سطح مطلوب و آمادگی لازم در دو رویداد بسیار مهم است. شناسایی افراد شاخص در اوزان هشت گانه جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در منچستر و شناسایی چهار ملی پوش شاخص جهت اعزام به مسابقات المپیک 2020 توکیو که این دو رویداد مهم ترین و اصلی ترین هدف ما خواهد بود و رسیدن به سطح افتخار نیازمند برنامه ریزی های دقیق و اجرای صحیح تمام برنامه‌های تدوین شده در طول زمان برپایی اردوها پیش رو خواهد بود. ما سخت تمرین می‌کنیم تا مقاوم و منسجم تر باشیم، از انتقادات برای بهبود تیم ملی، ایجاد فرصت می‌کنیم، از حواشی، ایجاد فرصت می‌کنیم، ما آماده ایم در برابر تمام سختی‌ها و مشکلات با ایجاد فرصت به چشم انداز روشن برسیم. ما از آرامشی که بواسطه انجام برنامه ها و تمرینات در تیم ایجاد کرده ایم برای هرچه بهتر نتیجه گرفتن حرکت خواهیم کرد، تشکر می‌کنم از ریاست فدراسیون که با جدیت هرچه تمام تر تیم ملی چه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری حمایت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید