قول شهردار تهران برای تکمیل مترو

    کد خبر :451415

شهردار تهران در حاشیه جلسه روند تکمیل خط ۶ مترو گفت که تکمیل خطوط مترو در دستور کارش قرار دارد.

پیروز حناچی صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه با پیمانکاران خط ۶ مترو – که بعد از بازدید صبحگاهی از روند احداث این خط انجام شد – با اشاره به این که کار بزرگی در خط ۶ مترو که طولانی‌ترین خط متروی تهران است، انجام شده است، گفت: به طور قطع احداث خط ۶ مترو تاثیر زیادی بر تهران دارد و از دوستانمان در معاونت حمل و نقل نیز تشکر می‌کنیم که به طور جد پیگیر احداث مترو هستند.

شهردار تهران با بیان این که تکمیل خطوط مترو در دستور یک کار ما قرار دارد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به نتیجه‌ برسد، خاطر نشان کرد: خط ۶ مترو پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارد، اما در حوزه تجهیزات عقب هستیم، چرا که عمده تجهیزات ارزی هستند.

وی با اشاره به این که حتما تلاش خواهیم کرد تا مشکلات بانک شهر را به عنوان تامین کننده خط ۶ رفع کنیم تا پروژه‌ ادامه‌ یابد، در این باره توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد که حتما باید تغییر وضعیتی در شهر تهران داشته باشیم که مهم‌ترین عامل تغییر وضعیت نیز ، توسعه مترو است.

حناچی در ادامه و با بیان این که بر اساس آمارها ۵۷ هزار نفر سالیانه در تهران فوت می‌کنند که از این میان ۱۲۰۰ نفر فوتشان ناشی از سوانح و حوادث است، گفت: عمده این افراد مردان در سنین کار و کودکان بالای پنج سال هستند و ۴۰۰ نفر نیز به علت عدم رعایت مسائل ایمنی جان خود را از دست می‌دهند.

شهردار تهران با اشاره به این که ۹.۳ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند که ۵۳ درصد از دیابت نوع ۲ خود خبر ندارند، در این باره خاطر نشان کرد: متاسفانه سطح کنترل زیست سالمندان در تهران پایین است و ۵۰ درصد از تهرانی ها کلسترول بالا دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به این که در حوزه ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون ۴۵۷۳ نفر از دنیا رفته اند و ۱۴۹۴ نفر به علت بیماری تنفسی ناشی از آلودگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

حناچی با بیان این که ذرات معلق نسبت به سال ۹۴ کاهش یافته است، اما با این حال حدود سه برابر استانداردهای جهانی است، بیان‌ کرد: سال گذشته ۲۳۹ روز ذرات معلق بیشتر از حد استاندارد بود و ۱۰۲ روز هوا برای گروه های حساس ناسالم و ۹ روز در حالت اضطرار قرار داشت.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی با اشاره به این که ۱۹ درصد از تهرانی ها چاق هستند و بیش از ۳۵ درصد از افراد بالای ۵۵ سال نیز درگیر چاقی هستند، در این باره خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد از تهرانی ها کمتر از حد استاندارد میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند و از هر پنج تهرانی تنها یک نفر واحد کافی میوه و سبزیجاتش را دریافت می‌کند.

شهردار تهران در ادامه‌ خطاب به پیمانکاران، گفت: کار شما مهندسی است، اما ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد و باید هر چه‌ سریع‌تر خط ۶ و ۷ مترو به بهره‌برداری برسد و از درخشنده، سرپرست بانک شهر نیز قول گرفته‌ایم که مشکلاتش را حل کنیم و آنها نیز به تعهداتشان ادامه دهند و امیدواریم که متروی خط ۶ از میدان شهدا تا دولت آباد تا آخر سال به بهره‌برداری برسد و جنوب تهران به شبکه حمل و نقل ریلی متصل شود.

حناچی با بیان این که افتتاح دولت آباد تا شهدا ۹ کیلومتر با سه ایستگاه بعثت، شهدا و دولت آباد خواهد بود که در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در این فاصله تلاش خواهیم کرد که ایستگاه میدان شهدا را به امام حسین (ع) نیز برسانیم.

وی با اشاره به این که افتتاح خط ۶ بیشترین مزیت را برای شهر ری که هسته تاریخی تهران است، دارد، گفت: ری قدمت چند هزار ساله دارد و مترو می‌تواند موتور محرک توسعه گردشگری زیارتی ــ فرهنگی باشد و ان‌شاء‌الله یکی از تاثیرات خط ۶ کم کردن بار خط یک است که متاسفانه مردم در این خط از فشار رنج می برند.

شهردار تهران افزود: به عنوان شهردار تهران قول می‌دهم که پیگیر مشکلات خط مترو باشم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در این دیدار پیمانکاران خط شش مترو به بیان مشکلات خود پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید