گلکسی A10 سامسونگ با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی خواهد شد

    کد خبر :451332

سامسونگ، با اشتیاق منتظر معرفی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود است؛ انتظار می‌رود آن را زودتر از فوریه راهی بازار کند.

سامسونگ در پی آن است تا هرچه زودتر حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را در گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود مورد استفاده قرار دهد. انتظار می‌رفت اولین گوشی هوشمند سامسونگ با حسگر زیر نمایشگر در ماه فوریه معرفی شود؛ اما ظاهرا سامسونگ تحمل صبر کردن تا آن تاریخ و معرفی فناوری جدید خود را ندارد و احتمال دارد نتواند تا ماه فوریه صبر کند.

یک شرکت چینی ادعا می‌کند که اولین گوشی هوشمند سامسونگ مجهر به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، در رویداد رونمایی گلکسی A10 معرفی خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که سامسونگ از چه نوع فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. پیشتر گفته شده بود که سامسونگ در نسل بعدی گلکسی A از حسگر اثرانگشت نوری استفاده می‌کند. پیش از این سامسونگ، هر دو نوع حسگر نوری و حسگر اولتراسونیک را مورد آزمایش قرار داده است و به‌نظر می‌رسد که سنسورهای اولتراسونیک با وجودی که هزینه‌ی تولید بالاتری دارند؛ عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.

باید در نظر داشته باشیم که روش تأیید هویت جدید با استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، هنوز به‌صورت گسترده در اختیار تمام کاربران بازارهای مختلف جهانی قرار ندارد. سامسونگ در ادامه‌ی استراتژی‌های جدیدی که در پیش گرفته است، قصد دارد گوشی‌های میان‌رده‌ی خودش را با فناوری جدید تأیید هویت به بازار عرضه کند. پیش از این معمولا سامسونگ ابتدا، فناوری‌های جدید خود را ابتدا روی دستگاه‌های پرچم‌دار معرفی می‌کرد؛ اما در سال جاری میلادی، ظاهرا گوشی‌های بالارده‌اش از معرکه جا ماندند. انگیزه‌ی اصلی سامسونگ از این کار، آزمایش سریع فناوری جدید روی محصولات میان‌رده‌ است. تولیدکنندگان چینی همچون شیائومی، هواوی و اوپو سال‌ها است که با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌‌‌ی محصولاتشان، مشکلاتی را برای شرکت‌هایی همچون سامسونگ در برخی بازارهای نوظهور مانند بازار هند ایجاد کرده‌اند.

باتوجه‌به این شرایط، سامسونگ استراتژی جدید را در پیش گرفته است و طبق اعلام شرکت، قصد دارد محصولات میان‌رده‌ی خودش را به‌صورت بسیار رقابتی وارد بازار کند. البته سامسونگ به حاشیه‌ی سود سالیانه‌ی خود نیز توجه می‌کند. از نظر سامسونگ، تنها راهکار باقی مانده این است که دستگاه‌های میان‌رده‌ی خود را با چنین فناوری‌های جدیدی به بازار عرضه کند و سرمایه‌گذاری که در این بخش انجام می‌دهد را به‌عنوان بخشی از هزینه‌های تحقیق و توسعه درنظر بگیرد.

باتوجه‌به تمام مسائل مطرح‌شده، شایعه‌هایی درباره‌ی شرکت کره‌ای مطرح شده است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد خط تولید گلکسی J را که گوشی‌های هوشمند پایین‌رده تولید می‌کند، متوقف کند تا سری گلکسی M را جایگزین آن کند. با این رویکرد، راهکار و تدبیری جدید برای بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌‌ی خود درنظر گرفته است. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در اوایل سال آینده‌ی میلادی، یکی از محصولات میان‌رده‌ی خود را با همین استراتژی به بازار معرفی کند.

در حالی‌که انتظار می‌رود دستگاه‌های پرچم‌دار بعدی سری گلکسی S و گلکسی نوت از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره ببرند؛ هنوز مشخص نیست که از همین فناوری برای دستگاه‌های Galaxy A10 نیز استفاده شود. از آنجایی که فناوری به‌کاربرده‌شده در اسکنرهای نوری، به‌شکلی استفاده از دوربین با هدف دیگری در دستگاه است؛ در نتیجه، تولید انبوه محصولاتی مجهز به اسکنرهای نوری، به‌صورت قابل توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. البته باید درنظر بگیریم که اسکنرهای نوری از نظر سرعت و دقت، عملکرد ضعیف‌تری دارند؛ تا جایی که اسکنرهای نوری برای تأیید هویت انگشت کاربری که رطوبت دارد، با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند عملکرد درستی از خود نشان دهند.

استفاده از راهکار مقرون‌به‌صرفه در دستگاه‌های میان‌رده،حرکتی بحث‌انگیز نیست؛ کما اینکه در وان پلاس 6 تی نیز شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بودیم و همین مسیر طی شد.

حدود دو ماه قبل، گلکسی A9 سامسونگ، نخستین گوشی هوشمند دنیا با دوربین چهارگانه معرفی شد. به‌نظر می‌رسد قرار نیست گلکسی ای ۱۰ به‌عنوان ادامه‌ی گلکسی A9 به بازار معرفی شود؛ بلکه انتظار می‌رود گلکسی A10 به‌عنوان نسل بعدی گلکسی A8 راهی بازار شود که در ماه ژانویه معرفی شد. باتوجه‌به برنامه‌ی تولید محصولات سامسونگ، انتظار می‌رود دستگا‌ه‌های Galaxy A10، در ماه آینده و بعد از نمایشگاه CES در لاس وگاس معرفی شوند. معمولا سامسونگ، گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خودش را در رویدادهای سالیانه‌ی بزرگ معرفی نمی‌کند و ترجیح می‌دهد از چنین رویدادهایی برای به‌نمایش گذاشت آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود استفاده کند.

احتمال دارد که ویژگی‌های جدیدی همچون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، ابتدا روی گوشی‌های هوشمند غیرپرچم‌دار سامسونگ و سپس روی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار معرفی گردد. این اولین‌بار نیست که سامسونگ چنین استراتژی را در پیش می‌گیرد. در پاییز سال جاری میلادی، سامسونگ همین استراتژی را برای دوربین چهارگانه در پیش گرفت و محصولات خانواده‌ی گلکسی A9 با دوربین چهارگانه معرفی شدند. در حالی‌که در همان بازه‌ی زمانی، پرچمداران اندرویدی سامسونگ مجهز به دوربین دوگانه در پنل پشتی بودند.

سامسونگ، سال پرمشغله‌ای را در پیش دارد و قرار است گوشی‌های هوشمند جدیدی با فناوری‌های جدید به بازار معرفی کند. یکی از محصولات قابل‌توجه آن‌ها، گوشی هوشمند تاشدنی Galaxy F یا Galaxy Fold است. همچنین به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تمرکز بیشتری روی حوزه‌ی تحقیق و توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند خود داشته باشد تا بتواند اهدافی را که در سال جاری میلادی نتوانست به آن‌ها دست پیدا کند، محقق سازد. یکی از سخت‌ترین رقابت‌هایی که هم‌اکنون شرکت کره‌ای با آن مواجه است، رقابت بر سر قیمت دستگاه‌‌هایی است که به بازار عرضه می‌کند. سامسونگ در تلاش است تا بتواند به‌شکلی بتواند این مسئله را حل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید