واکنش رئیس کمیته لیگ کشتی به انتقادات از برگزاری لیگ جهانی: این مسابقات هزینه‌ای برای فدراسیون نداشت

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۹:۰۹
    کد خبر :451175

رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی گفت: در جواب به آنهایی که می‌گویند برگزاری لیگ جهانی فقط هزینه است باید بگویم فدراسیون پول برگزاری مسابقه را نمی‌دهد و این اسپانسر است که پول می‌آورد.

مهدی توکلی درمورد اتمام لیگ جهانی آزاد و فرنگی اظهار داشت: خوشبختانه مسابقات بدون حاشیه خاصی برگزار شد و در خصوص نحوه برگزاری گله و شکایتی وجود نداشت و فدراسیون به درستی کارها را انجام داد. تمام کارهای مربوط به استفاده از کشتی‌گیران خارجی نیز به درستی انجام شد و خوشبختانه تا امروز هیچ مشکلی ایجاد نشده است. به هرشکل برای لیگ جهانی فرنگی تیم‌های خوبی به ایران آمدند و این رقابت‌ها از سطح کیفی‌تری در مقایسه با لیگ جهانی آزاد برخوردار بود و مردم هم استقبال خوبی از رقابت‌ها در اردبیل داشتند.

وی در این خصوص که عده‌ای این رقابت‌ها را آخرین لیگ جهانی‌ می‌دانند که برگزار شده، تصریح کرد: در این مورد ما سیاست‌گذار نیستیم. دیدم که بعضی‌ها چنین گفتند و نوشتند، قطعا کسی که رئیس فدراسیون کشتی شود می‌تواند در مورد برگزاری یا عدم برگزاری لیگ باشگاه‌های کشتی جهان تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مهر ،توکلی در پاسخ به این سوال که برگزاری چنین رقابت‌هایی چه سودی برای کشتی داشت، خاطرنشان کرد: ما نگاه خودمان را در این قضیه داریم و این موضوعی است که هر سیستمی اهداف خودش را در کار پیگیری می‌کند. قطعا برگزاری لیگ جهانی بدون سود هم نیست و از همه مهم‌تر گردش پول در کشتی است که کشتی‌گیر و مربی در آن ذینفع هستند. ضمن اینکه فدراسیون هزینه برگزاری این رقابت‌ها را پرداخت نمی‌کند و همه هزینه‌ها توسط اسپانسر پرداخت می‌شود. آنهایی که می‌گویند می‌شود این رقم را جای دیگر هزینه کرد هم باید بدانند که اگر لیگ جهانی برگزار نشود، اسپانسر این پول را به ما نمی‌دهد، درحقیقت با عدم برگزاری این رقابت‌ها، چنین پولی وارد چرخه کشتی نخواهد شد.

رئیس کمیته لیگ ادامه داد: همین اسم لیگ جهانی برای اسپانسر جذابیت دارد، چراکه این مسابقات در تقویم اتحادیه جهانی هم قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید