اولین رکابزن ایران در اروپا: مجانی برای تیم هلندی رکاب می‌زنم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۸:۴۰
    کد خبر :451107

بانوی ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران گفت: خودم در بهترین حالت می‌توانم ۲، ۳ ماه در هلند بمانم و اگر کمک نشود، نمی‌توانم به فعالیت در لیگ این کشور ادامه بدهم.

ماندانا دهقان درباره پیوستنش به یک تیم هلندی اظهار داشت: من اولین دوچرخه‌سوار از ایران چه در بین مردان و چه بانوان هستم که قرار است در اروپا حضور داشته باشد که این افتخار بزرگی است. امیدوارم بتوانم شایستگی‌هایم را به نمایش بگذارم و دوران خوبی در تیم «مکس واترزلی» هلند داشته باشم.

وی درباره نحوه پیوستن به این تیم گفت: یکی از دوستانم که در آسیا رکاب می‌زند، این تیم را معرفی کرد. من با مسئولان مکس واترزلی تماس گرفتم و گفتم که می‌خواهم در کنار رکابزنان این تیم باشم. مسئولان این تیم هم عملکرد و نتایج مرا به طور دقیق بررسی و با پیوستنم موافقت کردند.

بانوی ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران ادامه داد: قرارداد من تا پایان سال 2019 است که در سال اول هیچ مبلغی را دریافت نخواهم کرد. در واقع به نوعی مجانی رکاب می‌زنم. به همین دلیل باید یک‌سری کمک‌ها از فدراسیون دوچرخه‌سواری و وزارت ورزش بگیرم تا دچار مشکل نشوم. البته هنوز صحبتی در این باره نکرده‌ام و باید این کار خیلی زود انجام شود. فکر می‌کنم بین 700 تا 1000 یورو هزینه‌ام در هلند باشد که فکر می‌کنم بتوانم خرج 2، 3 ماه را بدهم. برای ماه‌های دیگر نیز باید ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا کمکی می‌شود یا خیر، در غیر این‌صورت نمی‌توانم به فعالیتم ادامه بدهم و به ایران بازمی‌گردم.

دهقان در خصوص انتخاب این تیم هلند گفت: برای رکابزنان آسیایی دو مسیر برای کسب سهمیه المپیک 2020 وجود دارد؛ مسیر اول کسب عنوان نخست در مسابقات قهرمانی آسیا است و مسیر دوم نیز مربوط به جمع کردن امتیاز می‌شود. این جمع‌آوری امتیازات فقط با حضور در تورهای مختلف در قالب یک تیم بین‌المللی امکان پذیر است و من هم به همین دلیل حضور در تیم مکس واترزلی را انتخاب کردم. امیدوارم در فاصله برگزاری المپیک بتوانم امتیازات خوبی بگیرم تا اولین بانوی دوچرخه‌سواری ایران در این بازی‌ها باشم.

به گزارش تسنیم ،وی در همین باره تصریح کرد: خیلی‌ها حاضرند از جیب هزینه کنند تا به عضویت تیم‌های اروپایی دربیایند. هلند در دوچرخه‌سواری حرف اول را در دنیا می‌زند و حضور در هر رده‌ای از دوچرخه‌سواری این کشور قطعاً منجر به موفقیت می‌شود. بازهم می‌گویم که نیاز به کمک فدراسیون و وزارت ورزش دارم تا بتوانم سهمیه المپیک بگیرم.

دهقان در پایان با بیان اینکه امیدوار است مشکلی در گرفتن ویزا نداشته باشد، گفت: امیدوارم کنترل دوپینگ بیشتر از گذشته باشد. قطعاً این اتفاق شرایطی بهتری را برای دوچرخه‌سواری ایران ایجاد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید