آیت الله مکارم شیرازی: گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ۲۰:۱۸
    کد خبر :451029

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند که آن‌ها یک نفر یا چند نفر نیست، گفت: این افراد منافع خود را در تضعیف حوزه و مرجعیت می‌بینند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد شکست‌های پی در پی دشمنان در عرصه‌های مختلف هستیم، در جنگ تحمیلی رزمندگان با توسل به اهل بیت (ع) به مقابله با دشمن بعثی پرداختند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی خلوص نیت مردم بود، بیان کرد: فداکاری مردم در جنگ تحمیلی ما را در گذراندن سختی‌ها یاری کرد و اگر از خود گذشتگی مردم نبود موفق نمی‌شدیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که 40 سال از عمر انقلاب گذشت و با وجود دشمنان و مخالفانی که قصدشان براندازی نظام اسلامی بود که از این مسیر عبور کردیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه چهلمین سال انقلاب را جشن بگیریم خوب است اما باید مراقب آسیب‌ها باشیم، ادامه داد: آنچه که سبب شد که یک نظام اسلامی به وجود بیاید همان عوامل را باید تقویت کنیم و اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمنان از همه راه‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی وارد شده است، افزود: اگر عوامل پیروزی انقلاب باقی باشد دشمن راهی از پیش نمی‌برد، البته تحزب و قبیله گرایی جزو آسیب‌های انقلاب اسلامی است که هر کسی به دنبال پیروزی خود و حزبش و نه منافع کشور باشد و باید این تفکر از بین برود.

وی با بیان اینکه گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند که آن‌ها یک نفر یا چند نفر نیست، گفت: این افراد منافع خود را در تضعیف حوزه و مرجعیت می‌بینند، حتی گاهی به مراکز حساس نفوذ می‌کنند، هر چه داریم از حوزه و مرجعیت است و امام خمینی (ره) با استفاده از مرجعیت خود توانستند که قیام کنند و شاهد اقدامات مهم مرجعیت در عراق بودیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها در انقلاب اسلامی کمرنگ شدن مسائل اسلامی است، بیان کرد: برخی از گروه‌ها نسبت به مسائل اسلامی همچون حجاب و مجالس آلوده حساسیت ندارند، این مساله ارزش‌های انقلاب اسلامی را کمرنگ می‌کند و با کمرنگ شدن این ارزش‌ها اسلامیت جمهوری اسلامی حذف می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه ضروری و مهم است، تجمل گرایی و زندگی اشرافی جزو آسیب‌ها است، زندگی تجملی فکر انسان را مشغول می‌کند و سبب می‌شود که انسان به چیز دیگری فکر نکند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه در دوران تحریم‌ها ساده زیستی اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: اگر این گونه نباشد مشکلات حل نمی‌شود، باید حکومت مردمی باشد و از توده‌های مردم فاصله گرفتن بزرگ‌ترین آسیب است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان‌کرد: مردم انقلاب را به وجود آوردند، هر جا تکیه به مردم به خصوص قشر مستضعف باشد موفق شدیم و شکست‌های پی در پی دشمنان را مشاهده کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید