پایگاه خدمات اجتماعی محله راه آهن مجدد راه اندازی شد

    کد خبر :450905

پایگاه خدمات اجتماعی محله راه‌آهن پس از مدتی وقفه مجددا با تغییر مکان، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و یا کمک به آسیب دیدگان آغاز کرد.

محمد جواد رشیدی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ در این باره گفت: با توجه به ضرورت فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی در میدان راه آهن که به عنوان یکی از مهم ترین مبادی ورودی شهر تهران حائز اهمیت است؛ دفتر جدید پایگاه خدمات اجتماعی محله راه‌آهن در فضایی مناسب با هدف شناسایی و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در محدوده ایستگاه راه‌آهن، بوستان امیریه و میدان راه‌آهن راه‌اندازی شده است.

وی افزود: «کارشناسان و مددکاران اجتماعی حاضر در پایگاه خدمات اجتماعی محله راه‌آهن، ضمن ارائه خدمات به مسافران و در راه ماندگان و با حضور در محله، نسبت به شناسایی آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرا روی اهالی محله اقدام و بسترهای حمایت از زنان و کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده را نیز فراهم می‌کنند.»

به گفته رشیدی، خدمات این پایگاه در ۲ بخش روان‌شناسی و مددکاری و همچنین مطالعات و پژوهش محوری تعریف شده و تلاش‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله راه‌آهن و نیز کمک به مددجویانی است که به صورت حضوری مراجعه می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ با بیان اینکه مرکز خدمات اجتماعی جنبه ارجاعی دارد و مددجویان طی ارتباط حرفه‌ای به نهادها و سازمانهای حمایتی معرفی می شوند، ادامه داد: مسافران نیازمند و در راه مانده به کمیته امداد ، مدد جویان داوطلب ترک اعتیاد به بهزیستی و کمپ های ترک اعتیاد و کودکان کار ضمن مشاوره و راهنمایی به مرکز پرتو و یا مدرسه صبح رویش معرفی می شوند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این مرکز همچنین در زمینه مددکاری و مشاوره به خانواده های در معرض آسیب های ناشی از اعتیاد و مشکلات اشتغال و … افراد را به نهادهای حمایتی ارجاع می‌دهد.

رشیدی خاطر نشان کرد: «در گام‌های بعدی تلاش خواهیم کرد تا با شناسایی بنگاه‌های اقتصادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز درمانی و جلب مشارکت آن ها در راستای ارائه خدمات داوطلبانه و رایگان به آسیب‌دیدگان اجتماعی اقدامات اساسی در راستای بهبود شرایط زندگی این افراد برداریم. برای مثال در ارتباط با اتحادیه‌ها و راسته‌های اقتصادی فعال در منطقه، زمینه اشتغال در خانه را برای زنان سرپرست خانه فراهم می‌کنیم و نیز در ارتباط با مراکز درمانی زمینه درمان ارزان‌قیمت و یا رایگان را برای بیماران نیازمند مهیا می‌کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، پایگاه خدمات اجتماعی محله راه‌آهن در خیابان شوش غربی پلاک ۷۳۹ راه اندازی شده و مددجویان می‌توانند ازساعت ۸ صبح تا ۱۶:۳۰ به این مرکز مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید