هیات راهسازی کره جنوبی عازم کره شمالی شد

    کد خبر :450677

علیرغم تهدید آمریکا مبنی بر عدم مشارکت سئول در پروژه های راه سازی پیونگ یانگ، تیمی از مقامات کره جنوبی امروز دوشنبه به منظور بررسی وضعیت کلی جاده های غرب کره شمالی به عنوان بخشی از پروژه مدرن سازی و راه اندازی مجدد جاده های دو کشور، راهی این کشور شد.
به گزارش بازتاب از یونهاپ، 10 تن از کارشناسان وزارتخانه های راه و وحدت کره جنوبی، ساعت 8:30 دقیقه امروز دوشنبه از طریق مرز غربی دو کشور به منظور بررسی حدود 4 کیلومتر از راه شمال ‘گیونگوی’ وارد این کشور شدند.
وزارت وحدت کره جنوبی اعلام این کارشناسان قرار است بعد از بررسی این مسیر ساعت 17 امروز به کره جنوبی بازگردند.
این بازدید به دنبال بررسی مشترک دو کره در ماه اوت در طول مسیر 160 کیلومتری ‘کائه سونگ’ – پیونگ یانگ صورت گرفته است.
سفر این هیات بعد از ارزیابی یک هیات دیگر از یک قطعه 100 کیلومتری در امتداد خط شمال شرقی کره شمالی انجام شده است.
این بازرسی ها با توافق رهبران دو کشور در نشست ماه آوریل و به منظور ترمیم و اتصال جاده ها و خطوط راه آهن دو کشور با هدف تقویت روابط و توسعه همکاری ها در شبه جزیره کره انجام می شود.
کره جنوبی به تازگی و پس از اخذ موافقت شورای امنیت سازمان ملل، یک بازدید 18 روزه از خط آهن شرقی و غربی کره شمالی انجام داد.
سئول و پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم نمادین انجام پروژه های مشترک در ایستگاه پانمن در منطقه ‘کائه سونگ’ در روز چهارشنبه هستند، اما جزئیات این مراسم از جمله سطح شرکت کنندگان دو طرف و چگونگی برگزاری این رویداد هنوز مشخص نشده است.
در همین حال وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد برای آماده سازی این رویداد یک تیم 31 نفره از مقامات و پرسنل خود را به کره شمالی فرستاده است.
پیش از این سئول اعلام کرده بود حدود 700 میلیون وون (618 هزار دلار آمریکا) را برای برگزاری این رویداد که حدود 100 نفر از هر دو کره در آن حضور دارند کنار گذاشته است.
این بودجه قرار است برای حمل و نقل شرکت کنندگان به محل و هزینه های دیگر مانند ساخت یک صحنه و نصب و راه اندازی سیستم صوتی هزینه شود.
این مراسم به عنوان مراسم نمادین راه اندازی پروژه های جاده و راه آهن دو کره است که در میان نگرانی از نقض احتمالی تحریم های کره شمالی برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید