انجام لمینت باعث از بین رفتن کامل مینای دندان نمی‌شود

    کد خبر :450669

یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی، گفت: برخلاف برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه سودجویان در فضای مجازی، انجام لمینت باعث از بین رفتن کامل مینای دندان نمی شود.

محمد عاطفت با بیان این مطلب گفت: لمینت سرامیکی یکی از شیوه های مدرن در دندانپزشکی محسوب می شود که علاوه بر زیبایی در بیشتر موارد به عنوان یک تکنیک درمانی به حساب می آید.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد که از نامرتب بودن و چیدمان دندان های خود رنج می برند علاقمند به انجام درمان‌های کلاسیک نظیر ارتودنسی نیستند چرا که علاوه بر روند طولانی بودن درمان که اغلب حدود یکسال به طول می انجامد مشکلاتی نظیر نحوه مراقبت، مسواک زدن و جویدن را نیز به همراه دارد که همین امر باعث شده تا لمینت به عنوان شیوه ای جایگزین مطرح شود.

این دندانپزشک ادامه داد: برای نصب لمینت و یا ونیر کامپوزیت نیازی به تراش کامل دندان نیست و حتی باعث از بین رفتن مینا نمی‌شود بلکه در شرایط خاص درمانگر مجبور است حدود سه دهم میلیمتر از سطح دندان را برای آماده سازی بردارد که این مقدار به هیچ وجه مینای دندان را از بین نمی برد.

عاطفت اضافه کرد: مینای دندان به عنوان سخت ترین ماده بدن انسان و حتی محکم تر از استخوان است و ۹۷ درصد مینا از مواد معدنی کلسیمی تشکیل شده است و نصب لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت نیز در دراز مدت هیچ اثر پوسیدگی بر دندان نخواهد گذاشت.

به گزارش مهر ،وی با بیان اینکه لمینت می تواند در برخی موارد از پوسیدگی دندان جلوگیری کند افزود: در شرایطی که مینای دندان دچار پوسیدگی شدید شده باشد لمینت دندان کاربرد درمانی دارد و می تواند به عنوان یک لایه محافظ قوی علاوه بر درخشندگی و سفیدی باعث جلوگیری از پوسیدگی بیشتر مینا شود.

این متخصص ترمیمی تاکید کرد: افرادی که از لمینت دندان استفاده می کنند می بایست همانند دندان های واقعی خود از آنها مراقبت کند و این درحالی است که مراقبت هایی مانند مسواک زدن، نخ دندان، عدم ضربه و یا گاز زدن به اجسام سفت و سخت از جمله مراقبت های لمینت دندان است.

عاطفت تصریح کرد: شیوه های مدرن همواره برای تصحیح و تسریع روش های کلاسیک رایج می شوند اما این روزها ارائه برخی اطلاعات غلط و نادرست سودجویانه در فضای مجازی باعث شده تا شیوه های ترمیمی نظیر لمینت نتواند به عنوان جایگزین برخی روش‌های زیبایی آنطور که باید در جامعه مطرح شود و البته در این زمینه رسانه ها باید بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید