با اشاره به بیانات اخیر رهبری،

هاشم زائی: برخورد عادلانه و ورود بی‌طرفانه اقتدار نیروی انتظامی را نشان می‌دهد

    کد خبر :450411

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اگر پلیس عادلانه عمل کند و بی‌طرفانه به مسائل ورود داشته باشد و همیشه برای برخورد با تخلف‌ها آماده باشد، مردم اقتدار آن را احساس خواهند کرد.

عبدالرضا هاشم‌زائی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌های اعتمادآفرینی و اطمینان بخشی توسط نیروی انتظامی بیان کرد: زمانی که آقای مهدوی کنی وزیر کشور بودند بنده معاون سیاسی- امنیتی استاندار خراسان بودم. در یکی از جلسات ایشان می‌گفتند حضور پلیس و حتی سوت آن در نیمه شب احساس امنیت ایجاد می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: پلیس باید حضور محسوس و نامحسوس خود را در تمام محافل‌ها در جامعه حفظ کند و هوشیارانه عمل کند. اقتدار نیروی انتظامی یکی از نشانه‌های اقتدار حکومت است. زمانی که مردم به حضور پلیس اطمینان داشته باشند به دنبال آن نیز خلافکاران از حضور پلیس وحشت خواهند داشت.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: اگر پلیس عادلانه عمل کند و بی‌طرفانه به مسائل ورود داشته باشد و همیشه برای برخورد با تخلف ‌ها آماده باشد، قطعا مقتدر خواهد بود.

هاشم ‌زائی در ادامه با اشاره به رفتارهایی از سوی نیروی انتظامی که می تواند بی اعتمادی را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: رفتارهای خشن می‌تواند سبب ناامیدی در مردم شود. از سوی دیگر بنده معتقدم که نیروهای انتظامی و قضات باید از نظر وضعیت زندگی کمتر از دیگران مشکل داشته باشند و زندگی آنها تامین باشد؛ چراکه شغل آنها مسئولیت دارد بنابراین باید با ذهنی آزادتر و آماده‌تر مسئولیت خود را اجرایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس در عین حال که باید اقتدار داشته باشد اما باید نشاط ر ا به جامعه نیز منتقل کند و با اخلاق با مردم برخورد کند تا مردم اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین قانون و رفتار با رافت اسلامی از سوی نیروی انتظامی بیان کرد: از آنجا که پلیس اقتدار نظام را به نمایش می گذارد در گام اول مردم باید مطمئن باشند که مجری قانون است. زمانی که پلیس از قانون تخطی نکند و این اطمینان در مردم شکل بگیرد، خود مردم به پلیس‌ها برای بهتر ایفا کردن نقشش کمک خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید