وزیر انرژی امارات: احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک به دلیل سقوط قیمت نفت

    کد خبر :450332

وزیر انرژی امارات گفت: اگر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز برای بازگرداندن تعادل به بازار کافی نباشد، اوپک و تولیدکنندگان متحد آن آماده‌اند یک نشست فوق العاده برگزار کنند .

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم؛ وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت اوپک و تولیدکنندگان متحد آن آماده‌اند یک نشست فوق العاده برگزار کنند و اگر کاهش فعلی 1.2 میلیون بشکه نفت در روز کافی نباشد و بازار را در سال آینده متعادل نکند، هر کاری لازم باشد انجام می دهند .

سهیل المزروعی در یک گردهمایی سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت در کویت گفت :« تمدید توافق کاهش تولید نفت که در اوایل دسامبر امضا شد مشکلی نیست و تولیدکنندگان طبق نیاز بازار عمل می کنند» .

او گفت:« اگر کاهش 1.2 میلیون بشکه کافی نباشد چه میشود؟ من به شما میگویم دوباره نشستی برگزار می کنیم و می بینیم چقدر کاهش کافیست و بعد آن را انجام می‌دهیم» .

وی اضافه کرد:« در مورد طرح کاهش تولید نفت به خوبی مطالعه شده است ولی اگر موثر نباشد همیشه این قدرت را در اوپک داریم که درخواست یک نشست فوق‌العاده داشته باشیم» .

«اگر لازم باشد شش ماه دیگر قرارداد را تمدید می‌کنیم. به شما اطمینان می‌دهم که مشکلی نخواهد بود» .

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در اوایل ماه جاری توافق کردند تولید نفت را بیش از حد انتظار بازار کاهش دهند .

ولی باز هم قیمت نفت در روز جمعه به پایین ترین حد خود از سه ماهه سوم 2017 رسید. چون عرضه جهانی بیش از حد نفت خریداران را پیش از تعطیلات دو هفته آینده از بازار دور کرده است .

وزیر انرژی امارات گفت که کمیته نظارت مشترک اوپک و غیر اوپک در پایان فوریه یا آغاز مارس در باکو دیدار خواهند کرد. هدف تولیدکنندگان بازگرداندن بازار به تعادلی است که در تابستان 2018 داشت .

مزروعی در یک کنفرانس خبری مشترک با وزرای انرژی عراق و الجزیره و همچنین ادیب الاما، نماینده عربستان در اوپک صحبت می کرد .

الاما گفت:« عرضه بیش از حد نفت بازار از 340 میلیون بشکه در ژانویه 2017 به 37 میلیون بشکه نفت خام در نوامبر رسیده است. اوپک و متحدانش در 2017 تصمیم گرفتند برای بالا بردن قیمت نفت تولید را کم کنند .

ثمیر قضبان، وزیر نفت عراق گفت:« انتظار می رود تصمیم کاهش تولید نفت تجدید شود». وی اضافه کرد که عراق حاضر است توافق تولید را در آوریل تمدید کند. اوپک قرار است نشست بعدی تصمیم گیری در مورد سیاست تولید نفت را در آوریل برگزار کند .

قضبان گفت ما شاهد قیمت نفت و تغییر آن طی زمان خواهیم بود .

الاما اظهار داشت که عربستان کاملا متعهد به توافق کاهش تولید است. وی اضافه کرد که تولید بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا در ژانویه 10.2 میلیون بشکه خواهد بود. کمتر از هدف آن طبق توافق اخیر که 10.3 میلیون بشکه بود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید