ماکرون بر ضرورت برقراری نظم و آرامش در سراسر فرانسه تاکید کرد

    کد خبر :450120

رئیس‌جمهور فرانسه در پی ششمین شنبه ناآرام در این کشور، ضمن تاکید بر اینکه باید اختلافات کنار گذاشته شوند گفت که زمان اتحاد و برقراری نظم در کشور رسیده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز یکشنبه خواستار برقراری نظم در این کشور شد.

رئیس‌جمهور فرانسه در این مورد به شبکه تلویزیونی BFM گفت: «اکنون زمان برقراری نظم، آرامش و هماهنگی در کشور فرا رسیده است. کشور ما به چنین چیزی نیاز دارد و باید اتحاد و توافق و تعهد صادقانه برای رسیدن به اهداف مشترک محقق شود و ضروری است که اختلافات نادیده گرفته شوند.»

ماکرون که به چاد رفته است همچنین تاکید کرد که به صورت منظم درباره اعتراض‌های دیروز با وزارت کشور در ارتباط است.

معترضان به سیاست‌های رئیس‌جمهور فرانسه دیروز (شنبه) هم به خیابان‌های پاریس آمدند. روزنامه فرانسوی «ژورنال‌دو‌دیمانش» نوشت که دولت فرانسه با 4 هزار و 100 نیروی امنیتی برای ششمین شنبه ناآرام خود را آماده کرده بود. آخرین اطلاعاتی که از تظاهرات دیروز به دست آمده حاکی از این است که دست‌کم 220 نفر در سراسر کشور دستگیر شدند.

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از شش هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.

به گزارش فارس ،دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید