ترامپ به دنبال اخراج رئیس بانک مرکزی آمریکا

    کد خبر :449673

دو منبع آگاه در دولت آمریکا گفته‌اند رئیس جمهور این کشور به طور مخفیانه در خصوص احتمال برکنار کردن جروم پاول رایزنی کرده است.

این منابع در عین حال گفته‌اند انتظار ندارند در حال حاضر، ترامپ بتواند علی‌رغم انتقادات گسترده از پاول در مجامع عمومی و خصوصی، وی را با شخص دیگری جایگزین کند. استیون منوچین- وزیر خزانه‌داری آمریکا در همین رابطه به خبرنگاران گفته بود وی با ترامپ پیشنهاد برکناری پاول را مطرح نکرده است: هرگز پیشنهاد برکناری پاول را مطرح نکرده‌ام، حق انجام چنین کاری را هم ندارم.

تلاش برای برکناری رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به تلاشی برای کاستن از استقلال فدرال رزرو تعبیر شود و احتمالا بازارهای مالی جهانی شدیدا از این اتفاق متاثر خواهند شد. لری کودلو- مشاور ارشد ترامپ در امور اقتصادی در مصاحبه با نشریه خبری واشنگتن پست در پاسخ به پرسشی در خصوص برکناری پاول گفت: فکر نمی‌کنم این طور باشد، دوره ریاست وی چهارساله است.

شبکه خبری سی‌ ان ان آمریکا در همین خصوص به نقل از منابع آگاه خود در کاخ سفید گفته است ترامپ از مشاوران خود خواسته است میزان اختیاراتش برای برکناری پاول را بررسی کنند اما آن‌ها پاسخ داده اند نسبت به قانونی بودن اختیار رئیس جمهور برای تغییر رئیس بانک مرکزی شک دارند.

دونالد ترامپ تاکنون بارها و بارها از بانک مرکزی آمریکا و رئیس آن به دلیل افزایش نرخ بهره که هزینه‌های استقراض را افزایش داده انتقاد کرده است. وی سه شنبه هفته گذشته در پیامی توئیتری از بانک مرکزی آمریکا خواسته بود موجب افزایش نقدینگی در بازار نشود اما مقامات فدرال رزرو، بی اعتنا به این درخواست و تنها یک روز بعد، نرخ بهره را مجددا و برای چهارمین بار در سال جاری افزایش دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید