اعتراف توئیتر به تعطیلی حساب‌های حزب‌الله و حماس به دستور صهیونیست‌ها

    کد خبر :449521

توئیتر در گزارشی که به تازگی منتشر کرده اعتراف کرده حساب‌های حزب‌االله و حماس را به «درخواست» رژیم صهیونیستی مسدود می‌کند.

شبکه اجتماعی توئیتر فاش کرده در 6 ماه سال جاری به «درخواست» وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی 22 شناسه متعلق به کاربران حماس و حزب‌الله را مسدود کرده است.

توئیتر مدعی است این حساب‌ها در فلسطین اشغالی مسدود شده‌اند و فعالیت آنها تا حد زیادی در مناطق دیگر پابرجا است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارش داده شرکت توئیتر در سراسر دنیا 205156 حساب کاربری را به دلیل آنچه نقض قوانین آن علیه «تروریسم» خوانده شده‌اند معلق کرده است.

این اطلاعات در سیزدهمین گزارش شفافیت توئیتر که اخیراً منتشر شده آورده شده‌اند. چاپ نامه‌ای از وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در این گزارش به تاریخ 26 ژوئن، انتقادهای گسترده از عملکرد توئیتر و فیسبوک را به همراه داشته است.

رژیم صهیونیستی در این نامه از 16 حساب کاربری که متعلق به سران حماس و حزب‌الله هستند نام برده و 24 حساب دیگر را هم مشخص کرده که متعلق به خود این دو گروه هستند.

استانداردهای دوگانه

روزنامه‌نگاران و فعالان فلسطینی از مدت‌ها پیش از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر بابت استانداردهای دوگانه در برخورد با مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطین انتقاد کرده‌اند. سال گذشته پایگاه افشاگر اینترسپت فاش کرد فیس‌بوک بنا به درخواست رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا محتواهای کاربران را سانسور و یا حساب‌های کاربری آنها را مسدود می‌کند.

اردیبهشت‌ماه سال جاری، ده‌ها نفر از روزنامه‌نگاران فلسطینی در اعتراض به سیاست‌های فیس‌بوک در حذف صفحات فلسطینی‌ها مقابل دفتر سازمان ملل در غزه اعتراض کردند.

سلما معروف، سخنگوی حماس در آن زمان گفت: «فیس‌بوک سال گذشته تقریباً حساب کاربری 200 فلسطینی را مسدود کرد و از آغاز سال 2018 هم به‌بهانه‌های واهی حساب 100 نفر دیگر را مسدود کرده است».

او همچنین گفت که حدود 20 درصد از صفحات فیس‌بوک آشکارا کاربران را به خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریک می‌کنند در حالی که هیچ برخورداری با آنها صورت نمی‌گیرد.

ماه آوریل، «مرکز عربی پیشبرد رسانه‌های اجتماعی» گفت واحد سایبری کابینه رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده فیس‌بوک در سال 2017، 80 درصد از موارد درخواستی این رژیم برای حذف محتواها و صفحات مربوط به فلسطینی‌ها را پذیرفته است.

فیس‌بوک ماه گذشته هم با بسنده کردن به تعلیق 24 ساعته پسر نتانیاهو، علی‌رغم توهین نژادپرستانه به همه مسلمان‌ها یک بار دیگر جنجال آفرید.

«یائیر نتانیاهو»، پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه پیش در حساب کاربری‌اش در توئیتر به مسلمان‌ها توهین کرده و خواستار خروج آنها از اراضی اشغالی فلسطین شده بود. او نوشت: «می‌دانید فقط کجا حمله‌ای اتفاق نمی‌افتد؟ در ایسلند و ژاپن که به‌حسب اتفاق، مسلمانی در آنجا زندگی نمی‌کند».

او در پیامی دیگر در فیس‌بوک نوشت فقط دو راه‌حل برای صلح وجود دارد: «یا تمام یهودی‌ها [اسرائیل را] را ترک کنند و یا تمام مسلمان‌ها از آن خارج شوند». پسر 27ساله نتانیاهو نوشت: «من راهکار دوم را ترجیح می‌دهم».

فیس‌بوک، علی‌رغم این توهین نژادپرستانه تنها برای 24 ساعت حساب کاربری یائیر را معلق کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید