شمار کشته‌شدگان در اعتراضات فرانسه به ۱۰ نفر رسید

    کد خبر :449210

در آستانه برگزاری ششمین شنبه سیاه، شمار کشته‌شدگان در اعتراضات فرانسه به ۱۰ نفر رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، یک راننده ۳۶ ساله شب گذشته در شهر «پرپیگنان» واقع در جنوب فرانسه پس از تصادف در مسیری که از سوی معترضان به اوضاع اقتصادی کشورشان و سیاست‌های دولت ماکرون موسوم به جلیقه زردها بسته شده بود، جان خود را از دست داد.

پلیس فرانسه تحقیقاتی را در باره معترضان به جرم «قتل عمد و مسدود کردن خیابان و ایجاد ترافیک» آغاز کرد.

با این حادثه، شمار کشته‌ شدگان در ناآرامی‌های چند هفته اخیر در فرانسه به ۱۰ نفر رسید.

گفتنی است حدود ۲۸۷ هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه ۱۷ نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌ زردها خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

در جریان این تجمعات تاکنون علاوه بر کشته شدن ۱۰ نفر، ۴۳ هزار نفر از جمله ۲۲۲ نیروی امنیتی زخمی و همچنین حدود ۴ هزار و ۳۴۱ نفر نیز بازداشت شده‌ اند.

اعتراضات فرانسه که به جنبش جلیقه زردها معروف شده وارد هفتمین هفته خود شده و معترضین قصد دارند امروز ششمین شنبه سیاه را در این کشور برگزار کنند.

در همین رابطه مقام‌های‌ فرانسوی با استقرار ۴۱۰۰ نیروی امنیتی در سراسر این کشور قصد دارند هر گونه ناآرامی احتمالی در پی تظاهرات امروز را کنترل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید