قیمت کاذب اجناس در بازار و ضعف نظارت‌ها پذیرفتنی نیست

    کد خبر :449066

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار متعدد از شناسایی و کشف انبارهای احتکار کالا توسط سازمان تعزیرات گفت: متاسفانه از عرضه اجناس خبری نیست که این موضوع می‌تواند منجر به بی‌اعتمادی و بدبینی به مسئولین شود.

محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص رهاشدگی بازار و عدم نظارت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های نظارتی گفت: این امر اصل کلی است که در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی وجود دارد همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها شرایط را درک کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای کشورمان وجود چند قیمتی اکثر اجناس و کالاها مطلوب نیست چرا که صبح قیمتی به مشتریان عرضه می‌شود که با قیمت شب هنگام فرق دارد، افزود: این موضوع به هیچ وجه به سود نظام جمهوری اسلامی نیست به همین دلیل باید اقدامات نهادهای نظارتی در کنترل تمامی مبادی اعم از کارخانجات، مراکز توزیع و مراکز فروش مضاعف باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه‌هایی که ناظر بر تولید هستند و سازمان تعزیرات که ناظر بر توزیع و فروش است باید در اوضاع فعلی تلاش‌هایشان را مضاعف کنند چرا که مردم کشورمان توقع دارند که اگر سختی در اوضاع و احوال جنگ اقتصادی وجود دارد این سختی واقعیت داشته باشد نه کاذب.

وی اظهارداشت: اکثر قیمت‌های اجناس و کالاها در بازار متأسفانه کاذب است که با قیمت تمام شده تولید آن تفاوت دارد چرا که شرایط تحریم و اوضاع و احوال کشور را می‌دانیم اما تأثیر آن بر قیمت کالاها آنقدر نیست که در حال حاضر وجود دارد.

بیرانوندی افزود: متأسفانه عدم وجود نظارت بر اجناس و کالاها از دید مردم به علت ضعف مسئولین و نهادهای نظارتی است لذا از دستگاه‌های نظارتی توقع می‌رود که به تمام معنا پای کار بوده و شرایط مردم و جیب خالی مستضعفین و نیازمندان را درک کنند.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید بیش از پیش وظیفه نظارتی خود را درک کند، گفت: نمایندگان خانه ملت در این خصوص برنامه ویژه‌ای را دارند و تلاش دارند تا نظارت خود را تشدید کرده و هر نماینده و هر کمیسیونی باید این وظیفه نظارتی را مضاعف‌تر کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در شرایط فعلی به جای اینکه وقت خود را در خصوص نوشتن لایحه‌ها و طرح‌ها کنیم باید معطوف به افزایش نظارت‌ها باشد.

به گزارش فارس ،وی درباره عدم عرضه اجناس انبارهای کشف شده احتکار کالاها گفت: از نهادهای نظارتی به ویژه سازمان تعزیرات توقع می‌رود که در مورد اقدامات خود شفاف‌سازی داشته باشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از اینکه نماینده ملت باشند شهروند جمهوری اسلامی هستند و وقتی به بازار مراجعه می‌کنیم این گلایه به حق مردم و حرف و حدیث‌های متعدد آنها کاملاً به حق است.

بیرانوندی افزود: بارها اخبار شناسایی و کشف انبار اجناس احتکار شده را شنیده‌ایم اما از عرضه اجناس خبری نیست که این موضوع می‌تواند منجر به بی‌اعتمادی مردم به اقدامات شود.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید به صورت شفاف در خصوص نحوه و چگونگی اجناس کالاهای احتکار شده به مردم گزارش دهد تا مردم نسبت به عملکرد مسئولین بدبینی نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید