عصرها در کرج یخبندان می‌شود

    کد خبر :448969

مدیرکل هواشناسی البرز از کاهش محسوس دمای استان و یخبندان خیابان‌ها و معابر طی سه روز آینده خبر داد.

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: امروز شنبه (اول دی) آسمان مرکز استان نیمه ابری است و در برخی ساعات شاهد وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت طی سه روز آینده هم ادامه دارد و در این مدت بیشینه دما در کرج به هشت درجه بالای صفر و کمینه آن نیز به دو درجه زیر صفر می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای سایر شهرستان‌های استان افزود: طی سه روز آینده آسمان اکثر مناطق استان نیمه ابری است و در ساعات اولیه صبح شاهد مه خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به کاهش محسوس دما طی 72 ساعت آینده گفت: بر این اساس از شهروندان تقاضا می‌شود در ساعات اولیه صبح که از منزل خارج می‌شوند مراقب یخ زدگی معابر و خیابان‌ها باشند.

مدیرکل هواشناسی البرز بیان کرد: طی مدت مذکور طالقان و دیزین با یخبندان فراگیر و سایر مناطق با یخبندان شبانگاهی مواجه خواهند بود. طی سه روز آینده کیفیت هوای استان در وضعیت سالم قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز با بیان اینکه در سه ماهه پاییز امسال میانگین بارش در استان به 156 میلیمتر رسید گفت: این میزان بارش نسبت به پاییز سال گذشته 409.5 درصد(بیش از چهار برابر) افزایش را نشان می‌دهد.

منصور رحمانیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در سه ماهه پاییز امسال میانگین بارش در استان البرز به 156.2 میلیمتر رسید، این میانگین در پاییز سال گذشته 30.7 میلیمتر بود. میانگین بارش در بلندمدت استان در بازه زمانی پاییز 112.4 میلیمتر است که بارش‌های امسال از افزایش 43.8 میلیمتری و 39 درصدی نسبت به دوره 30 ساله حکایت دارد.

این مسئول در خصوص پیش‌بینی بارش‌های استان در زمستان هم اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بارندگی‌های زمستانی در البرز نرمال و مقداری بیشتر از نرمال خواهد بود اما ظرف 10 روز آینده این موضوع به صورت دقیق‌تر برآورد خواهد شد.

وی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی در هفته جاری گفت: امروز شنبه یکم دی ماه و فردا هوا در استان پایدار و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آلاینده‌ها به حداکثر میزان خود خواهد رسید و برای روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال بارندگی وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید