ارائه خدمات دیجیتالی در بانک‌ها با همکاری فین‌تک‌ها

    کد خبر :448905

یک مقام مسئول در نظام بانکی با تاکید براینکه بانک‌ها با کمک فین‌تک‌ها می‌توانند سرویس‌های دیجیتالی ارائه دهند، گفت: هنوز زیرساخت این کار فراهم نشده؛ اما باید به این سمت حرکت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، فرهاد اینالوئی درباره وضعیت تحول دیجیتالی در نظام بانکی با تأکید براینکه این تحول از چند سال قبل در تمام دنیا و تجارت‌ها وارد شده است، اظهار داشت: تحولات دیجیتالی از سوی سه گروه دنبال می شود که گروه نخست افرادی هستند که دیجیتالی شدن را یک پروژه می‌دانند و آنرا عملیاتی و اجرایی می‌کنند؛ در عین حال گروم دوم افرادی هستند که دیجیتالی شدن را بعنوان پایه ای برای کسب و کارها می‌دانند و البته بانک‌ها نیز جزو همین گروه هستند، بانک‌ها باید بررسی کنند که کدام خدمات‌شان را می‌توانند در اختیار این نوع کسب و کار قرار دهند.

این مقام مسئول در نظام بانکی، دیجیتالی شدن ارائه خدمات در نظام بانکی را نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها دانست و تأکید کرد: فین‌تک‌ها هم اکنون می‌توانند در بانک‌ها به دیجیتالی شدن خدمات کمک کنند ولی هنوز زمینه برای آنها مهیا نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون باید سرویس‌های دیجیتالی را آماده کرده و در اختیار فین‌تک‌ها قرار دهیم؛ فین‌تک‌ها نیز با استفاده از این سرویس‌ها باید محصولاتی را تعریف کرده و به مشتری ارائه دهند؛ در عین حال یکی از مزایای ورود فین‌تک‌ها به نظام بانکی کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در منابع بانک‌ها است؛ به نحوی که فین‌تک‌ها در حوزه پرداخت، پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند سرویس‌هایی که مشتری نیاز دارد را در اختیارش قرار دهد.

اینالوئی گفت: فین‌تک نیاز مشتری را بهتر می‌شناسد؛ ولی با سرویس‌های بانکی آشنایی ندارد اما بانک به این سرویس‌ها آشناست ولی نیاز مشتری را به خوبی نمی‌شناسد؛ بنابراین فین‌تک و بانک می‌توانند با کمک هم اقدامات مفیدی را هم برای خودشان و هم برای مشتریان انجام دهند.

این کارشناس بانکداری الکترونیک همچنین در ادامه پیشنهاد داد که مراکز نوآوری در بانک‌ها تشکیل شود تا به اجرایی شدن تحول دیجیتالی در نظام بانکی کمک شود، افزود: هم اکنون حتی دانشگاهی‌ها و بعضاً‌ بانک‌ها به درستی نمی‌توانند بگویند که تفاوت بانکداری الکترونیک با بانکداری دیجیتالی چیست و به همین منظور ضروری است که این مراکز برای آگاهی این گروه تشکیل شود.

وی گفت: بانکداری دیجیتالی فضای سرویس‌دهی است نه تراکنش؛ باید فاصله بین فین‌تک‌ها و بانک‌ها از بین برود تا سرویس‌دهی دیجیتالی به مشتریان بانک‌ها نیز آغاز شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید