معنای خروج نیروهای آمریکا از سوریه برای ایران و اسرائیل چیست؟

    کد خبر :448331

المانیتور نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تازگی اعلام کرد که این دولت با قاطعیت و حمایت آمریکا، به مقابله با نفوذ ایران در سوریه ادامه خواهد داد. این سخنان متعاقب اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام گردید که موجب غافلگیری اسراییل، متحدان آمریکا، کنگره و حتی مقامات ارشد دولت ترامپ شد.

به گزارش انتخاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا قبلا به اسراییل اطمینان داده بود که تا زمانی که ایرانی‌ها و گروههای وابسته به آنها در سوریه حضور داشته باشند، سوریه را ترک نخواهد کرد. نتانیاهو اعلام کرد که پیرو مذاکره با ترامپ و پومپئو اطمینان حاصل کرده که این خروج با هماهنگی اسراییل انجام خواهد شد.

اگرچه ماموریت اصلی حدود ۲۲۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه، مبارزه با داعش بوده است اما این حضور پیغام صریحی برای ایران می‌فرستاد که اسراییل یک متحد قدرتمند در همین نزدیکی دارد و ایران باید فکر حضور در جنوب سوریه را از سر بیرون کند. اما اعلام این خبر برای اسراییل که طی دو هفته گذشته درگیر عملیات کشف و تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در مرز خود بوده، دردسرساز شده است. خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حامل این پیغام برای تمامی طرف‌های درگیر در منطقه است که آمریکا آماده است تا به نفوذ خود در اوضاع سوریه پایان دهد.

این اقدام باعث می‌شود روسیه به تنها ابرقدرت حاضر در منطقه تبدیل شود. در پی ساقط شدن یک هواپیمای روسی در سوریه به علت حمله هوایی اسراییل به اهداف ایرانی در خاک این کشور، روابط اسراییل با روسیه پیچیده شده است. از آن به بعد اسراییل از شدت حملات هوایی خود در سوریه کاسته است.

اکنون اسراییل مجبور است به ایرانیان نشان دهد که جای خالی آمریکا در سوریه قابل پر شدن است. به این منظور باید انتظار داشته باشیم همزمان با آغاز تخلیه سربازان آمریکایی، حملات هوایی اسراییل در خاک سوریه شدت بگیرد. به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر باید منتظر دیدارهای نتانیاهو با مقامات روسی از جمله ولادیمیر پوتین باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید