مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست‌های آمریکا است

  • سیاسی
  • جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰
    کد خبر :448112

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت: مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست‌های غلط آمریکا و برخی متحدان آن ‌در ‌منطقه است.

به گزارش مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که به مسکو سفر کرده، به همراه مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه، امروز(جمعه) با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و مهمترین موضوعات سیاسی، منطقه و بین المللی و روابط دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

ریابکوف ضمن ابراز تمایل برای توسعه گفتگوهای سیاسی بین دو کشور گفت: این گفتگوها اهمیت زیادی نه تنها برای دو کشور بلکه ‌برای تامین امنیت و شکوفایی در منطقه و جهان دارد.

وی افزود: روسیه و ایران شرکای مطمئنی هستند و ما از همکاری و حمایت ایران در سطح بین المللی تشکر می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما تلاش‌های خود را برای ممانعت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران انجام‌ می‌دهیم و برای اجرای برجام مصمم هستیم.

عراقچی نیز در این دیدار گفت: همکاری‌های ما در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی در سطح خوبی قرار دارد و دو کشور از مواضع عمدتا مشترک در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار هستند. مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست های غلط آمریکا و برخی متحدان آن ‌در ‌منطقه است.

عراقچی ضمن تشکر از مواضع منطقی، مقتدرانه و منصفانه روسیه در موضوع برجام افزود: برجام دستاورد دیپلماسی است و آمریکا با تلاش خود برای از بین بردن آن، دیپلماسی را در سطح بین‌المللی تضعیف می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید