وزیر آموزش و پرورش

بازسازی مدارس فرسوده کشور 90هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

    کد خبر :448096

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سوم مدارس کشور دارای بافت فرسوده هستند و برای بازسازی آنها به 90 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سیدمحمد بطحایی شب گذشته در حاشیه سفر به کاشان و آغاز عملیات اجرایی دبستان ” احمد ارشادی”، اظهار کرد: تامین این اعتبار ظرف دو سال آینده ، دور از پیش بینی است بنابراین برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح های مقاوم سازی مراکز آموزشی نیازمند کمک نیکوکاران هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 50درصد مدارس کشور با مشارکت نیکوکاران بازسازی شده، گفت: اگر تغییراتی در بودجه سال98 رخ ندهد، سال طلایی در ساخت فضاهای آموزشی خواهیم داشت.

بطحایی در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد: امیدواریم مقدمات آن در سال جاری به پایان برسد و اجرای آن در سال آینده آغاز شود. برای تعیین هر رتبه معیارهایی را تعریف می‌کنیم تابر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص کمبود معلم نیز گفت: برای رفع این مشکل، ساماندهی نیروها را برای مهر 98 آغاز کرده ایم و با توجه به قانون مصوب مجلس، با بکارگیری معلمان حق التدیس، مربیان پیش دبستانی و مدرسان نهضت سوادآموزی مشکل کمبود نیروی انسانی را کاهش خواهیم داد.

بطحایی افزود: این منطقه نیاز شدیدی به فضای آموزشی دارد و همه تلاش خود را می کنیم تا دو سال آینده با کمک نیکوکاران مدرسه ساز و در صورت تامین زمین مناسب، کمبود فضاهای آموزشی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، با حضور وزیر آموزش و پرورش، عملیات ساخت دبستان احمد ارشادی با شش کلاس درس در زمینی به مساحت 1850 متر مربع در منطقه لتحر کاشان آغاز شد.

از جمله برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان بهره برداری از سه مدرسه که با کمک 110میلیارد ریالی نیکوکاران احداث شد و آغاز عملیات اجرایی دو واحد آموزشی و ساختمان کانون بازنشستگان کاشان بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید