وعده های انتخاباتی نامزدها مبتنی بر واقعیت های اقتصادی کشور باشد

یک فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی تهران از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست وعده های اقتصادی خود را با توجه به موانع و شرایط امروز کشور بیان کنند.«عباس آرگون»  افزود: برخی مسائل اقتصادی که نامزدهای انتخاباتی وعده آن را می دهند، بیش از آنکه که با واقعیت های امروز جامعه همخوانی داشته باشد، به وعده های دست نیافتنی شبیه است.
وی اظهار داشت: هرچند ایران در زمینه منابع انرژی، نیروی انسانی، صنعت و معدن، ترانزیت و حوزه ارتباطات از ظرفیت های خوبی برخوردار است اما طرح موضوعاتی چون چند برابر شدن رشد اقتصادی کشور ظرف مدت کوتاه 4 سال ریاست جمهوری، نسبتی با واقعیت های اقتصادی ندارد .
این فعال اقتصادی گفت: مردم انتظار دارند وعده های نامزدهای ریاست جمهوری به عمل نزدیک باشد تا بتوانند آن را مطالبه کنند؛ در این شرایط اگر افراد بدون محاسبات دقیق علمی و مشکلات داخلی حوزه اقتصاد سخن بگویند، بیشتر رنگ و بوی شعار خواهد گرفت.
آرگون با یادآوری اینکه برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی 8 درصدی را هدف گذاری کرده است، گفت: وجود برخی موانع ساختاری در اقتصاد ایران، تحقق همین عدد را نیز با ابهام رو به رو کرده و نیاز است دولت دوازدهم اصلاحات ساختاری در اقتصاد فراموش نکند.
وی به اجرای برجام اشاره کرد و گفت: گذشت یک سال از آغاز اجرای آن برای رفع کامل موانع موجود در مسیر فعالیت های اقتصادی کشور کافی نیست و انتظار می رود طی سال های آینده دولت همچنان رفع این موانع را در دستور کار خود داشته باشد.
آرگون از مشکلات نظام پولی و بازار سرمایه، اشتغال و مناسب نبودن فضای کسب و کار به عنوان دیگر موانع موجود در مسیر رشد اقتصادی کشور یاد کرد که رفع آنها به همگرایی بیشتر در محیط داخلی و تداوم سیاست تنش زدایی در محیط بیرونی نیاز است.
این کارشناس اقتصادی در ادامه تاکید کرد که اقتصاد ایران برای رشد نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است و باید زمینه را برای حضور پررنگ تر سرمایه گذاران و شرکت های خارجی در اقتصاد فراهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید