بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمرانی مجلس از قلعه گنج شهر اقتصاد مقاومتی

    کد خبر :447641

رئیس بنیاد مستضعفان در سفری یک روزه به قلعه‌گنج رفت تا وعده دیدار چهارشنبه‌های آخر هر ماه با مردم این شهرستان اجابت شود.

به گزارش بازتاب، مهندس سعیدی‌کیا، چهارشنبه آخر هر ماه به قلعه گنج سفر می‌کند تا از روند پیش‌روی فعالیت‌های بنیاد در این شهرستان باخبر شود. در سفر امروز مهندس سعیدی‌کیا، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند تا از فعالیت‌های بنیاد در شهرستان الگوی اقتصاد مقاومتی بازدید کنند.

بازدید این ماه از مجتمع دامداری بز مورسیا شروع شد. این مجتمع در روستای چاه‌شاهی قرار داشت که رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس با حضور در این مجتمع از روند فعالیت این بزداری آگاه شدند.

دامداری‌های کوچک مردمی در روستای اکبرآباد مقصد بعدی رئیس بنیاد مستضعفان و تیم همراهش بود. دامداری‌های مردمی با وام‌های خوداشتغالی بنیاد علوی راه‌اندازی شده تا کسب‌وکارهای کوچک جانی به روند اشتغال در قلعه گنج و روستاهای اطرافش بدهد.

در این بازدیدها، مهندس موسی برزگری، مسعود حیدروند، احمد حمزه، عطاناوکی و احمد نجنو مهندس سعیدی‌کیا و اعضای کمیسیون عمران مجلس را همراهی می‌کردند.

مهندس موسی برزگری، مدریرعامل بنیاد علوی در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار قلعه گنج نیوز گفت: «شکر خدا اعتماد به نفس مردم در شهرستان به اندازه مطلوب خوشد رسیده و حالا می‌دانند که اگر بخواهند می‌توانند به اهداف‌شان برسند. مردم قلعه‌گنج مانند آن بچه‌ای بودند که تازه راه رفتن را یاد گرفته. بچه‌ای که تازه راه رفتن را یاد می‌گیرد هی بلند می‌شود و هی زمین می‌خورد. اما امروز، افتادن و بلند شدن‌های مردم شهرستان قلعه گنج تمام شده؛ چون مردم حالا روی پاهای خودشان ایستاده‌اند و راهشان را پیدا کرده‌اند.»

بازدید از کارخانه شیر پاک، کارخانه تولید روغن گنجد و نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی از دیگر مقصدهایی بود که در قلعه‌گنج مورد بازدید قرار گرفت.

در ادامه، بازدید از گلخانه‌ای در روستای توکل‌آباد، کارگاه قالی‌بافی در روستای دولاب و طرح‌های اشتغال‌زایی در سراسر شهرستان قلعه‌گنج در دستور کار مهندس سعیدی‌کیا و تیم همراهش قرار گرفت.

مهندس محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید امروز به خبرنگار قلعه گنج نیوز گفت: «سه سال و نیم پیش بود که به فرمان مقام معظم رهبری به قلعه گنج آمدیم. رهبر به من فرمودند که به یک منطقه محروم بروید، آن‌جا را از آب و گل در بیاورید و در بحث اشتغال و معیشت مردم آن منطقه کوشا باشید. بعد همین الگو را در مناطق دیگر ادامه دهید. ما هم به فرمان رهبر به قلعه‌گنج آمدیم و شکر خدا بعد از گذشت ۳ سال و نیم با شعار کار با مردم برای مردم، تلاش کردیم تا اوضاع زندگی را در قلعه گنج بهتر و بهتر کنیم.»

پس از خواندن نماز جماعت، مانند تمام چهارشنبه‌های آخر هر ماه، بازدید از طرح توان‌افزایی جوامع محلی در روستای گنج‌آباد پایان‌بخش سفر مهندس سعیدی‌کیا به قلعه‌گنج و روستاهای اطرافش بود.

در ادامه تصاویری از این بازدیدها را شاهد خواهید بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید