کار غیر ممکن در جمهوری اسلامی وجود ندارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۴۵
    کد خبر :447551

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو های انقلاب گفت:در جمهوری اسلامی غیر ممکن وجود ندارد. در دورانی که من مسئولیت داشته‌ام هر کاری که انجام نشده، ناشی از کوتاهی من بوده است.

به گزارش مهر، سید علیرضا مرندی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در دومین همایش کمیته سلامت جمنا با اشاره به برخی مقایسه‌هایی انجام شده درباره خدمات انقلاب نسبت به دوران رژیم پهلوی گفت: مردمی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند ممکن است قیاس دوران بعد و قبل از انقلاب برایشان سخت باشد. وضعیت زندگی مردم آنقدر دشوار بود که برای ما این سوال پیش می‌آمد که چطور زندگی می‌کنند. دوران قبل از انقلاب هیچ مزیتی نسبت به دوران پس از انقلاب نداشت. اوایل انقلاب وقتی می‌خواستیم خانه بهداشت در روستاها ایجاد کنیم، باید یک طویله را تخلیه می‌کردیم و تبدیل به خانه بهداشت می‌کردیم. حتی جاده هم نبود.

وی با اشاره به مهاجرت پزشکان از کشور در اوایل انقلاب اظهار داشت: نسبت پزشک به جمعیت کشور، یک به ۲۸۰۰ بود. در کل استان کردستان یک پزشک زن وجود داشت که گفتند آن یک نفر هم از استان رفت. در استان چهارمحال و بختیاری هم سه پزشک ایرانی وجود داشت که یکی از آن‌ها به تهران آمد.

مرندی ادامه داد: بعد از انقلاب انتظارات مردم بیشتر شد؛ چرا که خود انقلاب به مردم گفته بود که شما حقوقی دارید.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به تاکید حضرت امام بر رسیدگی به محرومین خاطرنشان کرد: ما در وزارت بهداری به ذهنمان رسید که موضوع واکسیناسیون را کلید بزنیم اما حتی وسایل انتقال مواد واکسن به شیشه‌های مربوطه وجود نداشت. به سردخانه‌های سیار و بزرگ نیاز بود که وجود نداشت. همه اینها هم در اوج جنگ بود. پیشرفت‌هایی که امروز شاهد هستیم، با وجود موانع بسیار صورت گرفته است.

مرندی با اشاره به توجیه کارشناسان و مسئولین در ارتباط با سیاست‌های مرتبط با بهداشت، گفت: در دوران آقای منافی، بنده طی چند جلسه، طرح خانه‌های بهداشت را توضیح دادم و وقتی وی این طرح را به مجلس داد تا توضیح دهد، به محض اینکه تصویر خانه بهداشت را روی پرده نشان داد، برخی نمایندگان بلند شدند که او را بزنند! زمانی هم که من برای وزارت به مجلس معرفی شدم، اولین نماینده‌ای که به عنوان مخالف سخن گفت، این موضوع را مطرح کرد که مرندی سیاست توجه به بهداشت را در دستور کار دارد نه درمان.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به خاطره‌ای، گفت: وقتی در آمریکا بودم، آمریکایی‌ها نزد من آمدند و گفتند ما فقط توانسته‌ایم ۴۶ درصد واکسیناسیون را پوشش دهیم شما چطور توانسته‌اید بیش از نود درصد برسید و روش آن را به ما هم نشان دهید.

وی افزود: سالانه صدمیلیون دلار برای شیرخشک هزینه می‌کردیم و با کار کردن بر روی شیر مادر، توانستیم این مبلغ را به یازده میلیون دلار برسانیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پایان گفت: در جمهوری اسلامی غیر ممکن وجود ندارد. من همیشه می‌گویم در دورانی که من مسئولیت داشته‌ام هر کاری که انجام نشده و هر کوتاهی که رخ داده، ناشی از کوتاهی من بوده است؛ برخلاف اینکه برخی‌ها کمبود بودجه را بهانه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید