نقش سازنده‌ سمن‌ها در مدیریت بحران‌ها به شرط ساماندهی آنها

    کد خبر :447522

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سال گذشته سازمان‌های مردم نهاد ۵۲۲ طرح بزرگ کشوری را به سرانجام رساندند.
دکتر اکبر کمالی ظهر امروز در گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد استان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به جایگاه مهم سمن ها در فعالیت‌های اجتماعی عنوان کرد: مشارکت عمومی سازمان‌های مردم نهاد اهمیت به سزایی در رفع مشکلات کشور دارد.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور افزود: در حوزه توسعه مشارکت‌های عمومی باید به خوبی برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم چرا که توسعه مشارکت اجتماعی یکی از اهداف نظام اسلامی و انقلاب و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: توسعه پایدار وابسته به مشارکت های عمومی آحاد جامعه و تعامل بخش های خصوصی و دولتی و نهادهای غیر دولتی است.

اکبری تصریح کرد: دولت باید در جهت حضور موثر سازمان های مردم نهاد بسترسازی نماید زیرا یکی از مباحث مهم پرداختن به حقوق قانونی سازمان های مردم نهاد است که این لایحه در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت ارزیابی می شود و به زودی لایحه حقوقی به صحن مجلس می رود.

وی خاطرنشان کرد:تشکل های مردم نهاد محور توسعه هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند به ویژه سازمان هایی که ایده ها و طرح های راهبردی در رفع آسیب ها و مشکلات در کشور دارند مورد حمایت جدی قرار می گیرند.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: سازمان های مردم نهاد اگر به خوبی ساماندهی و هدفمند شوند نقش سازنده‌ای در مدیریت بحران دارند.

وی گفت: در سال گذشته سازمان های مردم نهاد ۵۲۲ طرح بزرگ کشوری را به سرانجام رساندند و امسال نیز طرح های بیشتری نسبت به سال قبل توسط سازمان های مردم نهاد در حال انجام است.

اکبری افزود:در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب حضور موثر سازمان های مردم نهاد در فعالیت های مختلف و تحقق اهداف نظام و انقلاب است.

وی بیان کرد: انقلاب خود حرکتی خودجوش و مردمی بود و بسترهای زیادی را در خصوص مشارکت های عمومی جامعه فراهم کرد امروز نیز همین مردم در قالب نهادهای مردمی می توانند توطئه ها و دسیسه های دشمن را نابود کنند.

به گزارش ایسنا، معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد: در سال جاری به طور ویژه توانمندی های سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد مستقل و غیر دولتی و غیر سیاسی هستند و تحولات زیادی در سالهای اخیر در سطح کشور توسط سمن ها به بار نشسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید