ثریا قاسمی: سینمای ایران سینمایی نازل شده است

    کد خبر :446945

ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران سینمایی نازل شده است و متأسفانه ما مرتباً شاهد افول و نزول سطح کیفی فیلم‌های سینمایی هستیم و مسئولان اگر تدبیر داشته باشند باید جلوی این اتفاق تلخ را بگیرند.

بازیگر فیلم‌های سینمایی «ویلایی‌ها» و «پدر آن دیگری» افزود: هیچ چیز در سینمای ما درست در جای خود قرار ندارد به نحوی که یک هنرمند کاربلد باید مثلاً برای ساخت یک فیلم سینمایی شش سال دوندگی کند و به سرانجام نرسد و هنرمند کاربلد دیگری برای روی صحنه بردن یک نمایش ۱۰ سال دوندگی کند و کسی به او مجوز ندهد، اما افرادی که هنری ندارند و کارشان را بلد نیستند به واسطه رابطه‌هایی که دارند مرتباً کار کنند و جا را برای حضور حرفه‌ای‌ها تنگ‌تر نمایند.

وی در پاسخ به این سؤال که شما بر اساس تجربیاتی که در سینما دارید فکر می‌کنید سینمای ایران به چه دلیل به این سمت و سو رفته است، اظهار داشت: تجربه بنده تجربه بازی در جلوی دوربین است. من تجربه صنفی و مدیریتی و… در سینما نداشته و ندارم و اصولاً علاقه‌ای هم به این اتفاقات ندارم که یک روز این فرد می‌آید و روز دیگر او می‌رود و دیگری جایگزینش می‌شود!

برای ما مهم است که در سینما همه چیز درست و اصولی سر جای خود قرار داشته باشد. افراد حرفه‌ای و کاربلد بتوانند کار و فعالیت کنند و آن‌هایی که ربطی به سینما ندارند و معلوم نیست با چه واسطه‌ای وارد سینما شده‌اند برای همیشه بساط‌شان را جمع کنند و از سینما بروند! این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: بررسی مشکلات سینمای ایران مدت‌ها تحقیق و کار کارشناسی می‌خواهد!

ما نیاز به جامعه‌شناسان، هنرشناسان، مدیرشناسان و رفتارشناسانی داریم که با تحلیل درست و اساسی به این نتیجه برسند که چرا سینمای ایران به هرز رفته است و بعد تحلیل خود را در اختیار مدیران قرار دهند تا آن‌ها عملکرد‌های غلط‌شان را اصلاح کرده و برای بهبود وضعیت سینما اقدامی جدی به عمل آورند.

بازیگر فیلم‌های سینمایی «دختر شیرینی فروش» و «مارال» خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از سینماگران و هنرمندان در تأمین نیاز‌های اولیه زندگی‌شان دچار مشکلات زیادی شده‌اند، اما هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی به مشکلات آن‌ها توجهی نداشته و ندارند و این در حالی است که هنرمندان در تمامی کشور‌های دنیا دارای اعتبار و اهمیت بسیار زیادی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید