سیگنال بازارهای جهانی به بورس

    کد خبر :446786

شاخص بازار سهام امروز تحت تاثیر تشدید عرضه سهام با افت همراه شد و به سطح ۱۵۶هزار و ۸۳ واحدی رسید. روند ریزشی قیمت ها در بازارهای جهانی، بخصوص نفت از مهمترین دلایل افت امروز بورس تهران بود.

به گزارش بازتاب به نقل از بازار سرمایه، بورس تهران امروز تحت تاثیر روند بازارهای جهانی بخصوص قیمت جهانی نفت قرار داشت. بر همین اساس شاخص کل بورس تهران حدود ۳ هزار واحد افت به ثبت رساند. همچنین شاخص هم وزن حدود ۲۲۹ واحد افت کرد. ریزش محدود این شاخص بیانگر این موضوع است که صنایع کوچک اقبال بیشتری نسبت به صنایع بزرگ در میان سهامداران داشتند.

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۱۷ واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و ۷۹۱ واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز فرابورس بیش از ۷۳۹ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در بازارهای جهانی، قیمت نفت برنت روز جاری پس از یک عقب نشینی قابل توجه به مرز حمایتی اعلام شده در محدوده ۵۶ دلار به کم‌ترین رقم در ۱۴ ماه اخیر رسید. در این میان ادامه افزایش عرضه از سوی نفت شیل آمریکا و همچنین ادامه روند بدبینی به رشد اقتصادی جهان دو عامل تاثیرگذار در این افت عمیق بهای جهانی است.

قیمت نفت برنت در روز سه شنبه با کاهش ۵.۶۲ درصدی به کف قیمتی ۱۴ ماه اخیر خود رسید. نفت وست تگزاس نیز با افتی مشابه برنت به رقم ۴۶ دلار و ۱۰ سنت بازگشت. با این حال قیمت نفت در روز چهارشنبه کمی از مسیرریزشی خود را بازگشت.

در معاملات امروز بورس تهران، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در ۱۰۱ هزار و ۶۰۳ نوبت دادوستد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید