شناسایی 2000 خودروی متخلف زیر ذره‌بین پلیس و شهرداری

    کد خبر :446701

با همکاری مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ، دارندگان بیش از ۳۰۰ خودرو که پلاک خودروهایشان را برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج یا فرد مخدوش یا پنهان کرده بودند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

روابط عمومی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در خبری اعلام کرد: «خودروهایی که تاکنون برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک، پلاک خود را به روش‌های مختلف دستکاری و مخدوش یا پنهان می‌کردند، تا پیش از این صرفا در کنترل‌های میدانی پلیس راهور به‌طور موردی توقیف می‌شدند؛ اما در طرح جدیدی که در قالب همکاری پلیس راهور و شهرداری تعریف شده، روش‌های هوشمندی به کار گرفته شده که علاوه بر تصویربرداری عادی توسط دوربین‌های مستقر در سطح شهر، با استفاده از دوربین‌های داخل محدوده‌ها، کنترل توسط عامل انسانی، شناسایی خودرو توسط مولفه‌های دیگر غیر از تصویر پلاک و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، افراد متخلف شناسایی و اعمال قانون شوند.

شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند با تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک، شهروندان را به سمت رفتار قانون‌مدار تشویق کنند. اکنون در طرح جدید، گام بعدی به سمت وادار کردن معدود افراد قانون‌گریز به رعایت حقوق دیگر شهروندان برداشته شده است.

این طرح مشترک با همکاری پلیس راهور تهران، شرکت کنترل ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می‌شود و ماموران پلیس راهور موفق شده‌اند در یک هفته اخیر، بیش از ۳۰۰ خودروی متخلف را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها برای شناسایی ۲۰۰۰ خودروی متخلف دیگر نیز در حال انجام است و قرار است این همکاری مشترک در هفته‌های آینده نیز برای متوقف کردن خودروهای با پلاک مخدوش ادامه یابد.
بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری را تغییر دهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد، به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

بر اساس مصوبه طرح ترافیک سال ۹۷، خودروهایی که بدون خرید مجوز، وارد محدوده طرح ترافیک شوند، علاوه بر اعمال جریمه از سوی پلیس راهور، هزینه عوارض طرح ترافیک را نیز به شهرداری بدهکار خواهند شد.

ورود مجاز به محدوده طرح ترافیک، تنها با ثبت‌نام در نشانی my.tehran.ir و شارژ حساب از طریق کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است. کسانی که تاکنون بدون مجوز وارد طرح ترافیک شده‌اند نیز می‌توانند در همین سایت با پرداخت بدهی و شارژ حساب، از جریمه‌های بعدی خود جلوگیری کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید