لندن با 3500 نیرو برای هرج و مرج احتمالی در پی برگزیت آماده می‌شود

    کد خبر :446671

وزیر دفاع انگلیس گفت که این کشور سه هزار و 500 نفر نیرو برای تنش‌های احتمالی به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آماده کرده است.

در شرایطی که حدود ۱۰۰ روز تا برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) زمان باقی است، لندن و بروکسل در تدارک برنامه‌‌های اضطراری هستند تا مانع از ناآرامی‌های احتمالی شوند.

بنابر گزارش نشریه آلمانی «فوکوس»، دولت بریتانیا تصمیم گرفته است که خود را برای پیامدهای احتمالی آماده کند. از این رو، «گوین ویلیامز» وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه گفت که ساماندهی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی برای هر گونه آشوب و بی‌نظمی احتمالی در پی برگزیت در ماه مارس ۲۰۱۹ در دستور کار قرار دارد.

ویلیامسون همچنین گفت که این تعداد نظامیان در حالت آماده‌باش خواهند بود تا در شرایط اضطراری به دولت کمک کنند.

بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌خواهند به این وسیله از پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و بروز ناآرامی جلوگیری کنند. با این حال پارلمان بریتانیا تمایل ندارد با توافق نهایی برگزیت موافقت کند. بنابراین هنوز به درستی روشن نیست که تحت چه شرایطی بریتانیا در ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

«دمیان هیندز» وزیر آموزش بریتانیا هم گفت که دولت این کشور برنامه‌ای برای رای‌گیری مجدد در زمینه برگزیت ندارد. هیندز از توافق مورد نظر «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا هم به عنوان طرحی متوازن یاد کرد که قانونگذاران باید از آن حمایت کنند.

در نشست اخیر سران اروپایی درباره برگزیت با مذاکره مجدد درباره توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت شد. «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا هم اعلام کرده بود که هرگز مذاکره مجدد بر سر توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیگر مقام اروپایی است که چنین دیدگاهی دارد.

انگلیس در سال ۱۹۷۳ میلادی به اتحادیه اروپا ملحق شد. در آن زمان این اتحادیه با نام اتحادیه اقتصادی اروپا فعالیت داشت و تعداد اعضایش کمتر از تعداد اعضای فعلی بود.

همه‌پرسی برگزیت، روز ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی (سوم تیرماه سال ۱۳۹۵) برگزار شد. در این همه‌پرسی، مجموعا ۵۱.۹ درصد از رای‌دهندگان خواستار کشورشان از اتحادیه اروپا شدند. ۴۸.۱ درصد هم به ماندن رأی دادند. بیش از سی میلیون نفر در این همه‌پرسی شرکت کرده بودند که به معنای مشارکت ۷۱.۸ درصدی بود.

به گزارش فارس ،بریتانیا اولین عضو اتحادیه اروپا است که تصمیم به خروج از آن گرفته است. به دلیل همکاری‌های اعضای اتحادیه اروپا در زمینه‌های متعدد، برای خروج یک عضو، باید مذاکراتی میان اعضا برگزار شود تا شرایط جدایی دو طرف بررسی و در نهایت برای دوران بعد از جدایی، توافقی حاصل شود.

چند ماه بعد از همه‌پرسی برگزیت، مذاکرات از ۲۹ مارس سال ۲۰۱۷ (نهم فروردین ۱۳۹۶) با به جریان انداختن ماده ۵۰ معاهده لیسبون که قواعد خروج یک عضو اتحادیه اروپا را تعیین می‌کند، آغاز شد و از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تاکنون حداقل ماهی یکبار مذاکره میان بریتانیا و اتحادیه اروپا برگزار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید