بایدن: هر کسی می‌تواند ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ شکست دهد

    کد خبر :446663

نفر دوم دولت سابق آمریکا که در نظرسنجی‌ها درباره نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیشتاز است، درباره «دونالد ترامپ» گفت: «هر کسی می‌تواند او را شکست دهد».

«جو بایدن» نفر دوم دولت آمریکا طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ که اخیرا خودش را «واجد شرایط‌ترین فرد برای ریاست جمهوری» این کشور خوانده، در حاشیه یک مراسم تاکید کرد که هرکسی می‌تواند دونالد ترامپ را در انتخابات آتی شکست دهد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هشت سال دولت «باراک اوباما»، در مراسم روز گذشته (سه شنبه) دهمین سالگرد «بنیاد لانتوس» در واشنگتن حضور یافت و در آن سخنرانی کرد.

بایدن ۷۶ ساله که پیشتر با تاکید بر سوابق طولانی حضور در کنگره و سپس دولت، خودش را واجد شرایط ترین فرد برای ریاست جمهوری آمریکا خوانده بود، در این نشست باز هم از مواضع داخلی و خارجی «دونالد ترامپ» به شدت انتقاد کرد.

بایدن پیش از معاونت ریاست جمهوری، از سال ۱۹۷۳ تا سال ۲۰۰۹ نماینده مردم ایالت «دلاور» در مجلس سنای آمریکا بود.

خبرنگار «اینترسپت» در حالی که جو بایدن در حال ترک مراسم روز گذشته بود، از او سوال کرد: «شما گفتید که واجد شرایط‌ترین فرد در آمریکا برای ریاست جمهوری هستید. چرا فکر می‌کنید که شما می‌توانید (در انتخابات ۲۰۲۰) رئیس‌جمهور ترامپ را شکست دهید؟».

بایدن در پاسخ به این خبرنگار گفت: «شما برای ریاست جمهوری رقابت نخواهید کرد مگر آنکه فکر کنید که واجد شرایط هستید. به نظر من هر کسی می‌تواند او (ترامپ) را شکست دهد».

خبرنگار دوباره از بایدن سوال کرد: «آیا منظورتان هرکسی در حزب دموکرات است؟» که او در جواب تصریح کرد: «هر کسی از حرب دموکرات می‌تواند او را شکست دهد».

اظهارات اخیر معاون اوباما در حالی مطرح شده که او گفته است ظرف دو ماه آینده تصمیم نهایی درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور را اتخاذ خواهد کرد.

هفته گذشته نتیجه یک نظرسنجی در روزنامه «دس مویندس» در ایالت «آیووا» درباره نامزدهای احتمالی دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ منتشر شد.

به گزارش فارس ،در این نظرسنجی، بایدن با اختلاف در صدر نامزدهای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفت.

او در این نظرسنجی ۳۲ درصد را کسب کرد و «برنی سندرز» سناتور نام آشنای سوسیال دموکرات با ۱۹ درصد در رده دوم قرار گرفت.


نظرسنجی درباره نامزدهای دموکرات 2020

«بت اورورک»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس، خانم «الیزابت وارن» سناتور ایالت «ماساچوست»، خانم «کامالا هریس» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، «کوری بوکر» سناتور ایالت نیوجرسی، خانم «ایمی کلوبشار» سناتور ایالت مینه‌سوتا و «مایکل بلومبرگ» شهردار پیشین نیویورک، رده‌های بعدی نامزدهای احتمالی دموکرات قرار گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید