قیمت‌ میوه‌ شب یلدا چند؟گران‌فروشان جریمه می‌شوند

    کد خبر :446558

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت‌های مصوب میوه به 4 هزار صنف میوه‌فروش اعلام شده است، گفت: روزانه به همراه نمایندگان سازمان تعزیرات به اجرای دقیق این قیمت‌ها نظارت می‌کنیم و با هر گونه گران‌فروشی مقابله و جریمه خواهیم کرد.

شب یلدا در راه است بسیاری از مردم آماده می‌شوند تا مراسم این شب را که معمولاً به همراه میوه و شیرینی و آجیل است به همره خانواده و خویشاوندان انجام دهند. قیمت میوه در ماه‌های اخیر به دلایل افزایش ارز، بالا رفتن صادرات و تا سرمازدگی سال گذشته افزایش یافته بود و این نگرانی وجود داشت که قیمت این محصول برای شب یلدا هم دوباره افزایش یابد.

گفت‌وگویی با اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی انجام دادیم تا از وضعیت انواع میوه در بازار از نظر عرضه و قیمت و همچنین نظارت‌ها بر بازار میوه باخبر شویم.

کارگر گفت: قیمت‌های مصوبی را به تمام اصناف اعلام کردیم و آنها موظف هستند این قیمت‌ها را اجرا کنند، نمایندگان اتحادیه و سازمان تعزیرات به عنوان برنامه‌های شب چله به صورت گروهی به تمام مغازه‌ها و میوه‌فروشی‌ها سرکشی می‌کنند تا حتماً قیمت‌های مصوب اجرا شود و اگر صنفی بخواهد گران‌فروشی کند با آنها برخورد شدید شده و جریمه می‌شوند.

وی گفت: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی هم کاملاً آماده‌باش است و به نحوه صحیح اجرای قیمت‌های مصوب نظارت می‌کنند ضمن اینکه به همه اصناف میوه‌فروشی هم قیمت‌ها و لزوم رعایت آن و تبعات عدم اجرای آن پیامک شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه چه حاشیه سودی را برای فروشندگان تعیین کرده‌اید، گفت: بر اساس فاکتوری که از میادین میوه و تره‌بار دارند مغازه‌داران مجاز هستند تا 35 درصد بیشتر بفروشند و هر گونه تخطی از این حاشیه سود مستوجب جریمه می‌شود.

کارگر در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مغازه‌های گران‌فروش جریمه شده‌اند، گفت: بله، پرونده‌های آنها در تعزیرات است.

وی همچنین با بیان اینکه بازار از نظر عرضه و فراوانی میوه هیچ کمبودی ندارد، گفت: به تمام اصناف میوه‌فروشی هم تأکید کردیم که در طی این چند روز سود کمتری را دریافت کنند.

از کارگر سؤال شد آیا سود تا 35 درصد بالاتر نیست، گفت: با توجه به خرابی در میوه معمولاً حاشیه سود میوه‌فروش‌ها بین 8 تا 10 درصد است.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌های مصوب برای پایین و بالای شهر یکی است، گفت: قیمت‌های بالای شهر تنها به دلیل کیفیت خوب گران‌تر عرضه می‌شوند وگرنه قیمت‌هایی که تصویب شده است در کیفیت‌های مشابه در بالای شهر و پایین شهر یکسان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه فاکتورهای صادره تا چه اندازه قابل اعتماد هستند که شما ملاک بررسی‌هایتان قرار داده‌اید، گفت: فاکتورها حاوی مُهر، آدرس و تلفن حجره میوه‌فروشی است و کوچکترین تخلفی را می‌توان پیگیری کرد.

به هر حال اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت 14 میوه را تعیین کرده و برای آنها کف قیمت و سقف قیمت مشخص کرده است و هرکس این قیمت را رعایت نکند جریمه می‌شود.

قیمت هر کیلوگرم میوه در عمده‌فروشی و قیمت منطقی خرده‌فروشی (بر اساس حداکثر سود ۳۵ درصدی قانونی)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید