چرخش استراتژیک قطر به سمت پاکستان

    کد خبر :446488

در حالیکه روابط میان عربستان و قطر با چالش‌های مهمی روبرو شده است دولت دوحه در تلاش است روابط خود را با پاکستان تقویت کند.

سفر مهم «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان به قطر پیام مهمی برای عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در برداشته است.

جیو تی وی در این خصوص نوشت: بالاترین مقام ارتش پاکستان به قطر سفر کرد تا در رابطه با افزایش همکاری های دو کشور سخن بگوید.

باجوا در این سفر با «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر نیز دیدار کرده و در مورد مسائل امنیتی و اقتصادی منطقه با او سخن گفت.

گزارش ها حاکی است امیر قطر در این دیدار تلاش های دولت اسلام آباد برای برقراری صلح در افغانستان را ستوده و نقش مثبت پاکستان را شایسته تقدیر دانست.

وی افزود: دوحه علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و نظامی با اسلام آباد است و دو کشور می توانند شرکای مطمئنی برای هم باشند.

امیر قطر تاکید کرد: در برگزاری جام جهانی پاکستان و مردم این کشور می توانند به قطر کمک کنند و ما حاضریم دهها هزار فرصت شغلی برای مردم پاکستان ایجاد کنیم.

این در حالی است که با تیره شدن روابط میان عربستان و قطر دوحه چرخش آشکاری به سمت کشورهایی چون پاکستان و ترکیه داشته است.

دوحه و اسلام آباد طی یک سال اخیر مانورهای نظامی مختلفی نیز برگزار کرده اند و قطر تسهیلات ویزای فرودگاهی را برای اتباع پاکستانی آغاز کرد.

به گزارش تسنیم ،علاوه بر این دفاتر صدور ویزای قطر نیز در شهرهای مختلف پاکستان فعال شده اند تا داوطلبین را جذب کرده و برای کار به قطر اعزام کنند.

کارشناسان بر این باورند که دولت قطر برای برگزاری جام جهانی و تکمیل ورزشگاههای خود حداقل به 100 هزار نیروی کار پاکستانی احتیاج خواهد داشت.

هفته گذشته نیز«اسد عمر» وزیر خزانه داری پاکستان به قطر سفر کرد تا در خصوص خرید محموله های جدید گاز از این کشور با سران قطری مذاکره کند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید