«بهزیستی» محل دعوای جدید برای یک انتصاب به توصیه سران اصلاحات

    کد خبر :446455

طی روز‌های گذشته برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظیر «حسینعلی حاجی دلیگانی» و «مجتبی ذوالنور» در گفتگو‌هایی جداگانه از انجام انتصابات سیاسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرده اند و این مساله را مورد تاکید قرار داده اند که در صورت ادامه این روند، تلاش خود را برای انجام استیضاح «محمد شریعتمداری» بواسطه انجام تغییرات در بدنه این وزارتخانه از طریق توصیه‌های سیاسی آغاز خواهند کرد.

به گزارش تابناک، چند روز پیش خبری در رسانه مطرح و منتشر شد، مبنی بر اینکه دستوری صادر شده است تا در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت (دو سال و نیم) وزیران، معاونان رئیس جمهور، استانداران، فرمانداران، روسای سازمان‌ها و مدیران کل باید به منظور بهره گیری از نیرو‌هایی که در ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» فعالیت داشته اند، اقدام کنند. این خبر نه تائید شد و نه تکذیب.

پس از چند روز حاشیه‌های مربوط به انتصابات فامیلی فضای جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. از انتصاب پسر وزیر کشور به عنوان مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گرفته تا صدور حکم معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داماد ۳۳ ساله رئیس جمهور. البته «کامبیز مهدی زاده» پس از اینکه فشار‌ها و فضای جامعه را در خصوص انتخابش به عنوان معاون وزیر دید، تصمیم به عدم پذیرش این مسئولیت گرفت، اما سایر انتصابات فامیلی همچنان به قوت خود باقی است.

این دو یعنی «رانت فامیلی و رانت سیاسی» در پذیرش مسئولیت رفته رفته به یک ایپدمی تبدیل می‌شود چرا که اخبار جسته و گریخته‌ای از بکار گیری برخی چهره‌ها در مسئولیت‌های مهم و حساس بویژه در حوزه اقتصادی به گوش می‌رسد که بخشی از آن مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌شود.

بر اساس سخنان برخی نمایندگان مجلس و شنیده ها، این موضوع حتی به نهاد‌هایی که مسئول رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی هستند و مددجویان زیادی دارند نظیر بهزیستی رسیده است و بر همین اساس، مقرر شده فردی به نام «وحید قبادی دانا» در رقابت با برخی چهره‌های متخصص و تنها بنا به توصیه یکی از سران جریان اصلاحات به عنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی معرفی شود.

این فرد که یکی از اعضای بنیاد باران است و تخصص او پزشکی اطفال است به یکباره قرار است سکان دار یک سازمان مهم تخصصی و اجتماعی شود، موضوعی که در صورت تحقق آن جز قربانی شدن بهزیستی و افراد تحت پوشش آن حاصلی نخواهد داشت و بار دیگر نشان می‌دهد که حمایت‌های سیاسی و داشتن رانت مهم از تخصص و توان اداره یک مجموعه مهم و حساس است.

نمایندگانی که در ابن باره به «محمد شریعتمداری» هشدار داده اند، خواستار ایستادگی او در مقابل فشار‌های سیاسی هستند و بر انتصابات بدور از شائبه سیاسی تاکید دارند. آن‌ها بر این عقیده هستند که اگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقابل چنین خواسته‌هایی ایستادگی نکند، حتما عنان کار از دستش رها شده و این وزاتخانه بجای انجام وظایف تخصصی اش، پایگاهی خواهد شد برای افرادی که بواسطه رانت‌های سیاسی شان مسئولیت گرفته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید