بیش از 200 اوباش گر تهران زمین گیر شدند

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹
    کد خبر :446163

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 207 تن از اراذل و اوباش پایتخت در عملیات گسترده پلیس خبر داد.

سردار حسین رحیمی در پنجمین مرحله از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت که پیش از ظهر امروز در مقر ستاد پلیس پایتخت برگزار شد، گفت: امسال پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش به مرحله اجرا درآمد و همکاران من 207 نفر از اراذل و اوباش که اقدام به ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت برای شهروندان کرده بودند، دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه 36 قبضه سلاح شکاری از این افراد کشف شده است، گفت: همچنین دو باند مرتبط با سلاح نیز شناسایی و منهدم شد.

رحیمی اضافه کرد:‌ همچنین 13 واحد صنفی متخلف که اراذل و اوباش در آن رفت و آمد داشتند پلمب شده و غریب به 40 واحد نیز تذکر و اخطار برای پلمب دریافت کرده و در آستانه پلمب هستند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه از 98 پارک نیز بازدید شد گفت:‌ از 72 باشگاه بدنسازی و 181 قهوه خانه و سفره خانه که به محلی برای تجمع و رفت و آمد این افراد نیز تبدیل شده بود، بازدیدهای لازم انجام شد.

رحیمی همچنین از دستگیری عوامل آتش زدن خودروها در دو منطقه از تهران یعنی عبدل آباد و بهارستان خبر داد و گفت: این افراد نیز بلافاصله از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد که دارای اختلالات روحی و روانی بودند.

وی از دستگیری هشت گروه ایجاد مزاحمت برای نوامیس و ایجاد رعب و وحشت نیز خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با این افراد برخورد کرد.

رئیس پلیس پایتخت درباره سرانجام بازگشایی چهارراه ولیعصر و برداشتن نرده‌های آن نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه میلیاردها تومان برای ساخت این زیرگذر هزینه شده و از طرفی با توجه به اینکه برداشتن نرده‌ها سبب ایجاد ترافیک در چهارراه ولیعصر که از پر ترددترین چهارراه‌های شهر است خواهد شد. بنابراین همانطور که پیش از این نیز گفتم لازم است امکانات و تجهیزات برای تردد توان یابان در داخل خود زیرگذر تعبیه شده و امکان برداشتن نرده‌ها وجود ندارد.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره موبایل قاپی نیز اظهار کرد:‌ بعد از اجرای طرح‌های رعد آمارهای ما نشان می‌دهد که موبایل قاپی در تهران کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا،رحیمی درباره سفر به مسکو نیز گفت: این سفر چهار روز به طول انجامید و به همراه چند نفر از روسای پلیس‌های تخصصی انجام شد. ما از بخش‌های مختلف پلیس مسکو بازدید کردیم و البته قصد داریم تا در آینده فراتر از بازدید، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک نیز داشته باشیم.

رحیمی با بیان اینکه امکانات پلیس مسکو در برخی موارد بیشتر از پلیس ماست، اظهار کرد:‌ این در حالیست که در مواردی همچون قدرت و سرعت کشف و نیز مدیریت ترافیک، ما وضعیت بهتری داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید