تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان INF قطعی است

    کد خبر :445862

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که بنا بر تأییدیه دریافتی از مراجع بلندپایه سیاسی در آمریکا، تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان «منع موشکهای هسته ای میان برد» قطعی و نهایی است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه «کامرسانت» چاپ روسیه اعلام کرد که مراجع بلندپایه سیاسی در واشنگتن تأیید کرده اند تصمیم این کشور برای خروج از پیمان «منع موشکهای هسته ای میان برد» قطعی و نهایی است.

وی در ادامه متذکر شد، در صورت استقرار موشکهای آمریکا در اروپا که تهدیدی علیه امنیت روسیه به شمار می رود؛ مسکو «تدابیر مقتضی» را اتخاذ خواهد کرد.

ریابکوف همچنین گفت: «واشنگتن ماه اکتبر به طور علنی اعلام کرد که از این پیمان خارج می شود. ما از طریق کانالهای دوجانبه تأییدیه یک مرجع سیاسی بلندپایه را دریافت کردیم مبنی بر اینکه این تصمیم قطعی است و هیچگونه دعوتی برای گفتگو درباره این موضوع صورت نخواهد گرفت».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «ما وادار شدیم بر حسب این واقعیت که دولت آمریکا بدون توجه به نظر و اقدامات روسیه، سایر کشورهای شرکت کننده در این پیمان و کشورهای ثالث، عامدانه و با قصد قبلی در راستای لغو این پیمان حرکت می کند، دست به اقدام زنیم».

به گزارش مهر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در جمع فرماندهان نظامی این کشور اظهار داشت که اگر آمریکا بخواهد از پیمان منع موشک های میان برد و کوتاه برد (INF) خارج شود، روسیه برای تقویت امنیت خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

پوتین گفت: «من قبلاً این را به طور عمومی گفتم، و مجبور هستم که یک بار دیگر نیز به طور مستقیم اعلام کنم که در صورت از بین بردن این معاهده توسط آمریکا، ما مجبور خواهیم شد اقدامات بیشتری برای تقویت امنیت خود انجام دهیم».

وی افزود: «پیمان INF، به مثابه یک عامل ثبات دهنده در جهان عمل می کند و در حوزه نظامی، امکان پیش بینی را فراهم می سازد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید