بازگشت گروه ملی فولاد به چرخه تولید از فردا

    کد خبر :445667

نماینده وزیر کار در رسیدگی به بنگاه‌های مشکل دار از آغاز به کار فعالیت گروه ملی فولاد از فردا(چهارشنبه) خبرداد و گفت: با پیگیری های انجام شده تمام کارگران بازداشتی تا فردا آزاد می‌شوند.

کریم یاوری در گفتگو با مهر، با اشاره به بازگشت گروه ملی فولاد به چرخه تولید از فردا (چهارشنبه) گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موکدا مخالف هر گونه بازداشت کارگرانی است که نسبت به دریافت حقوق و مزایای قانونی خود دست به اعتراض مسالمت آمیز می زنند.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور صریح و سریع نسبت به بررسی و پیگیری کارگران بازداشت شده در گروه ملی فولاد را صادر و نسبت به این موضوع ابراز داشتند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید کارگرانی که برای مطالبات قانونی و دستمزدی خود به دلیل نگرفتن چند ماهه حقوق دست به اعتراض مسالمت آمیز می زنند را بازداشت کنند.

یاوری با اشاره به آغاز فعالیت گروه ملی فولاد از فردا پس از چند هفته توقف خط تولید گفت: بانک ملی ایران قطعا به عنوان سهامدار عمده در موضوع تامین مواد اولیه و تاخیر در پرداخت مطالبات قانونی کارگران گروه ملی فولاد اهواز کوتاهی و قصور داشته است. لذا این بانک برای جبران مافات مکلف است به عنوان مالک و به عنوان سهامدار اصلی نسبت به تامین فوری مواد اولیه و راه اندازی خطوط تولید و پرداخت حقوق و مزایای کارگران که دو خواسته و مطالبه اصلی کارگران گروه ملی فولاد است، با جدیت تمام در این شرایط خاص زمانی اقدام کند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بررسی بنگاه‌های مشکل دار تاکید کرد: با پیگیری های به عمل آمده کارگران بازداشتی طی فردا آزاد و جریان کار و تولید با تامین مواد اولیه از سوی بانک ملی در گروه ملی فولاد اهواز آغاز می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار درباره وضعیت مواد اولیه گروه ملی فولاد با توجه به آغاز فعالیت از فردا گفت: در حال حاضر مواد اولیه برای شروع فعالیت فراهم است اما برای تولید مستمر و فعال بودن خط تولید بانک ملی باید ۴۰ هزار تن مواد اولیه را برای این شرکت تامین کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید