توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار عراقچی و برایان هوک

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۸:۳۵
    کد خبر :445652

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منظور برایان هوک از گفتگو با عباس عراقچی مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج آمریکا از برجام در وین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی درخصوص اظهارات برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران وزارت امور خارجه امریکا مبنی بر مذاکره با معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره زندانیان آمریکایی در ایران گفت: پیش از خروج آمریکا از برجام و در زمان برگزاری جلسات کمیسیون مشترک، در حاشیه نشست‌ها فرصتی برای رایزنی نمایندگان هیات‌های کشورهای عضو ۱+۵ با یکدیگر یا با طرف ایرانی فراهم می‌شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد منظور برایان هوک از گفت‌وگو با معاون سیاسی وزیر امور خارجه مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج آمریکا از برجام در وین برگزار شد و طبق روال هیات آمریکایی نیز در کنار سایر اعضای ۱+۵ با هیأت ایرانی نشست مشترکی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در حاشیه این نشست‌ها معمولا رایزنی‌هایی با نمایندگان هیات آمریکایی نیز مانند سایر کشورها در خصوص مسائل برجامی به صورت دوجانبه انجام می‌پذیرفت و در خلال این گفت‌وگوها طرف ایرانی همواره موضوع وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا را پیگیری می‌کرد و همچنین طرف آمریکایی نیز ادعای خود در مورد چند زندانی دو تابعیتی را پیگیری می‌کرد.

قاسمی اضافه کرد: خبر این گفت‌وگو با محوریت پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا در همان زمان اعلام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید