حمله ترامپ به فیس بوک، توییتر و گوگل: آنها آنقدر به دمکرات ها گرایش دارند، که مسخره است!

    کد خبر :445649

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با انتقاد از شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، توییتر و گوگل، آنها را به طرفداری از دمکرات‌های کشورش متهم کرد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: فیس بوک، توییتر و گوگل آنقدر نسبت به دمکرات ها گرایش دارند، که مسخره است!

وی در ادامه این توییت آورد: در واقع، توییتر عضویت کاربران در صفحه توییتر ترامپ را بسیار دشوارتر کرده است. این شبکه ها اسامی بسیاری را حذف و رویه افزایش (کاربران) و سرعت آن را به میزان زیادی کند کرده اند. با اینکه هیچ کاری انجام نداده اند، اذعان کرده اند!

ترامپ و فعالان محفافظه کار از مدت ها قبل ادعا کرده اند که شبکه های اجتماعی ساختارهای خود از اکانت های جعلی از جمله ربات های خارجی پاکسازی کرده اند.

در همین حال، برخی شرکت های فعال در زمینه فناوری به دلیل نشان ندادن عزم راسخ در مبارزه با اشاعه اخبار جعلی در شبکه های خود مورد انتقاد قرار گرفته اند.

ترامپ همچنین در توییت دیگری از فدرال رزرو خواست از افزایش نرخ بهره خودداری کند. وی در این توییت نوشت: امیدوارم که مسئولان فدرال رزرو سرمقاله امروز وال استریت ژورنال را قبل از اشتباهی دیگر، بخوانند. همچنین اجازه ندهید نقدینگی بیش از وضعیت فعلی، از بازار خارج نشود.

رئیس جمهوری آمریکا در این توییت به سرمقاله روز سه شنبه روزنامه وال استریت ژورنال اشاره کرد. در این سرمقاله به «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو توصیه شده سیاست را نادیده بگیرد و از سیگنال هایی پیروی کند که گویای وقفه ای محتاطانه در افزایش نرخ بهره است.

ترامپ در روزهای اخیر از فدرال رزرو به دلیل افزایش نرخ بهره در سال جاری به شدت انتقاد کرده است. وی روزگذشته ( دوشنبه )در توییتی در همین رابطه نوشت: باورکردنی نیست که با وجود دلار بسیار قوی و نبود تقریبا تورمی، این مساله که جهان خارج ما در حال انفجار است، پاریس در آتش می سوزد و چین دچار رکود است، فدرال رزرو هنوز افزایش نرخ بهره را بررسی می کند.

هرچند بسیاری از جمهوریخواهان آمریکا موافق افزایش نرخ بهره هستند، ترامپ رسما بانک مرکزی را برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تحت فشار قرار داده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است که نرخ بهره پایین به وی در مذاکره با کشورهای دیگر در زمینه های تجاری کمک می کند.

ارزش دلار آمریکا در سال جاری به واسطه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بیشتر شده است و دلار قوی تر باعث می شود محصولات آمریکایی برای خریداران خارجی گران تر شود.

ترامپ امروز سه شنبه در ادامه سلسله توییت های خود به مساله مهاجرت پرداخت و در توییتی نوشت: مهاجرت غیرقانونی برای آمریکا بیش از 200 میلیارد دلار در سال هزینه دارد. چطور امکان رویداد چنین مساله ای وجود دارد؟

این در حالی است که نحوه رفتار وی با مهاجران در روزهای اخیر و به ویژه پس از مرگ یک دختربچه هفت ساله گواتمالایی در زندان آمریکا، زیر ذره بین قرار گرفته است.

ترامپ نسبت به مهاجران دیدی منفی دارد و آنها را تهدید امنیتی برای کشورش تلقی می کند. با این حال، آمریکا کشوری است که تقاضای پناهجویی در آن بالاست، به طوری که کاروان مهاجران از کشورهای آمریکایی از چندی پیش راهی ایالات متحده شده اند تا در این کشور پناه گیرند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است.

اعمال سیاستی از سوی دولت وی تحت عنوان سیاست «بدون ارفاق» تا پیش از لغو شدن، منجر به جدایی شمار زیادی کودک مهاجر از خانواده هایشان در مرز مکزیک – آمریکا شد.

بسیاری از این خانواده های مهاجر در فقر شدید به سر می برند و از آسیب خشونت گروه های تبهکار و خطرات در آمریکای مرکزی به ایالات متحده نقل مکان می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید