موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است

    کد خبر :445639

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره موضوعات دیگر سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا در سخنرانی آغازین خود گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته را نابود کنیم، به‌ویژه وقتی به دلایل سیاسی حاصل شده باشد، بلکه باید با صبوری و اشتیاق بر اساس آن (دستاورد) ساخت.

موگرینی ادامه داد: من بر این باورم که امنیت امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده و بی‌تجربه نیستیم. گاهی اوقات اروپایی‌ها بی‌تجربه و ساده تلقی می‌شوند اما برعکس، ما عملگرا و واقع بین هستیم.

وی تصریح کرد: من معتقدم که ما خودمان زخم جنگ و نابودی را روی پوستمان حس کرده‌ایم و به همین دلیل است که می‌دانیم در شرایط دشوار عملگرایانه‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که سرسختانه به تلاش ادامه دهیم تا به بلند پروازانه‌ترین اهداف دست یابیم. امروز این هدف، جهانی عاری از سلاح هسته‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: می‌دانم که این کار ممکن به نظر نمی‌آید و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد اما توافق هسته‌ای با ایران نیز غیرممکن به نظر می‌آمد.

موگرینی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌اش سخت‌تر خواهد بود نه راحت‌تر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید