پوتین: آمریکا مدت‌ها پیش INF را نقض کرده بود

    کد خبر :445636

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد، آمریکا مسکو را به نقض پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای متهم کرده در حالی که واشنگتن مدتها پیش این پیمان را نقض کرده بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد، تسلیحات جدید روسیه باعث خواهد شد تا کسانی که لفاظی‌های تهاجمی علیه روسیه دارند، اندکی بیشتر بیاندیشند.

پوتین تصریح کرد، در حال حاضر قوای هسته‌ای سه‌گانه روسیه به طرز قابل توجهی تقویت شده و حدود 82 درصد از تجهیزات نظامی ارتش روسیه مدرن‌سازی شده است.

رئیس‌جمهور روسیه که در نشست فرماندهان ارشد وزارت دفاع روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت که آمریکا مسکو را به نقض پیمان «منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای» (INF) متهم می‌کند در حالی که خودش مدتهای طولانی قبل این پیمان را نقض کرده بود، درست همان زمان که شروع به استقرار این نوع تسلیحاتش در اروپا و به ویژه مجارستان کرد.

پوتین تأکید کرد، روسیه همواره آمادگی داشته تا برای افزایش امنیت جهان وارد گفت‌وگو و مذاکره شود و حالا نیز اگر اتهامات ضدروسی کنار گذاشته شود، باز هم مسکو آمادگی دارد تا برای دستیابی به یک توافق بهتر پای میز مذاکره با آمریکا حاضر شود.

رئیس‌جمهور روسیه با این وجود گفت: «چنانچه آمریکا روند خروج از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای را به طور کامل طی کند و از آن خارج شود، روسیه نیز مجبور خواهد شد تا اقدامات متقابل را بر اساس منافع ملت روسیه اتخاذ کند».

وی در ادامه گفت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال گسترش قوای نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه است که این مسئله امنیت منطقه به ویژه شبه‌جزیره کریمه را به شدت به خطر انداخته است.

فرمانده کل قوای روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود به حضور نیروهای نظامی روسیه در سوریه و عملیات ضدتروریستی در این کشور اشاره کرد و گفت که تروریست‌ها در این کشور عربی ضربه سختی را متحمل شده‌اند و نیروهای روسیه در حال حاضر در حال مشارکت در عملیات انسان‌دوستانه در این کشور هستند و «ما در حال احیای سوریه هستیم به عنوان یک کشوری که در آن صلح برقرار باشد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید